• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Försäkring

TUF

Basic
Tja!
Jag undrar lite över vad man ska ha för försäkring på sin klocka, pratat med mitt försäkringsbolag och dem säger att det går på hemförsäkringen, under lösöre då har man det försäkrat. Dock informerade han att dem har även en specifik försäkring för klockar men då måste man skicka in lite info om klockan och dem avgör då om dem vill försäkra den eller inte och såfall väljer dem premien.

Någon som kan tipsa? Bra försäkringsbolag?

Skulle verkligen inte tipsa om Trygg-Hansa i alla fall. Värdet på min klocka har gått upp rätt mycket senaste åren. Jag frågade vad det skulle kosta att försäkra hela klockan (ca 10k mer än min drulle i totalvärde) och fick svar om minst 3000kr extra om året. Helt orimligt. Vi snackar upp till 50k nu för deras maxade försäkring.

Senast ändrad:
Jag har länsförsäkringar och har kollat upp detta för att vara på den säkra sidan efter vad man läst om vad som hänt det senaste. Länsförsäkringar täcker för mig med min hemförsäkring en klocka upp till 100k och totalt i hushållet 200k. Alltså skulle jag och min mamma bli rånade så hade de täckt upp till 200k för oss båda. Samma gäller även om jag hade haft klockan på säljuppdrag hos en urmakare eller dylikt.

• Like
Reactions: Kai
Jag har länsförsäkringar och har kollat upp detta för att vara på den säkra sidan efter vad man läst om vad som hänt det senaste. Länsförsäkringar täcker för mig med min hemförsäkring en klocka upp till 100k och totalt i hushållet 200k. Alltså skulle jag och min mamma bli rånade så hade de täckt upp till 200k för oss båda. Samma gäller även om jag hade haft klockan på säljuppdrag hos en urmakare eller dylikt.
200k utanför hemmet? Det var något nytt.

Här också Länsförsäkring och jag har fått samma info :)

Du måste specificera försäkring för vadå? Är det försäkring mot inbrott? Hemma/annan plats. Är det ett rån? Handlar det om otur/drulle?

Jag har just nu If "Stor Hem" som har otur på 80 000kr. Men tar också gärna emot tips på andra bolag som har 80 000kr eller liknande.

Du måste specificera försäkring för vadå? Är det försäkring mot inbrott? Hemma/annan plats. Är det ett rån? Handlar det om otur/drulle?

Jag har just nu If "Stor Hem" som har otur på 80 000kr. Men tar också gärna emot tips på andra bolag som har 80 000kr eller liknande.
Folksam har hem försäkring Stor, bortaskyddet ligger på 80 k utanför hemmet.

Gjensidige har 100 utanför hemmet, för dyrare klockor är ju Brookfield ett alternativ.

Här också Länsförsäkring och jag har fått samma info :)
I hemmet då ja, 100' utanför.

Jag tänker sällan på vad som skulle hända ifall olyckan är framme. Bör nog se över min försäkring!

Tillbaka
Topp