• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försenad paketöppnig

JaTack

Rolex
2-Faktor
Öppnade ju denna lilla rackaren i veckan men har haft en del att göra och vill ju lägga upp en ordentlig paketöppning!

Har funderat på en ny fin automatisk dressare det senaste halvåret men har gått fram och tillbaka mellan olika klockor, bland annat Certina Caimano:
C0174071103700adgr1.jpg


Den här Sarxen hade en tavla som jag föll för, gillar också bandhorn och hur de går ihop med länken Seiko SARX015:
arx0155001.jpg


Men det är lite väl tråkigt med vitt och svart. Då ligger alpinisten lite närmare hjärtat:
New-Seiko-Alpinist-SARB059-Coming-Soon-mens-wristwatch.jpg


Samma klocka som var med i en passaround för ett år sedan: https://klocksnack.se/threads/passaround-seiko-sarb059.11620/

Dock gillar jag mindre armbandsur och då låg dens lillebror som nästa alternativ. Efter att ha funderat och suktat så sitter den nu på armen, här kommer paketöppningen:
2014-10-07 16.52.04.jpg

Med en bra öppningskompis
2014-10-07 16.53.04.jpg

2014-10-07 16.54.01.jpg

2014-10-07 16.54.18.jpg

Finare box än jag är van att se från utländska Seikos:
2014-10-07 16.54.55.jpg

Och här kommer den nya kärleken :D
2014-10-07 16.55.20.jpg

En baksida värd klockbaksidetråden? Nja men tycker att den ser trevlig ut!
2014-10-07 16.57.16.jpg

Troligen lättare att få med nyanserna av grönt på denna jämfört med vad jag läste i Sarb059 Passaround-tråden, gillar hur som helst skarpt hur den ser ut på handleden:
2014-10-07 16.58.40.jpg

Känns riktigt gedigen, och den ska klara av 20 bar vilket känns lite överdrivet för en dressare. Men när den sitter på länk så tror jag nog att det kan komma väl till pass med ett dopp i en pool. Storleken är 39mm utan kronan och jag tycker storleken är optimal för denna klockan!

Lite kuriosa är att Seiko började tillverka de ursprungliga Alpinisterna på 60-talet och släpptes först i en nyare version på 90-talet.
Här kommer en bild på en 60-talare:
Alpinist2h.jpg


Skulle kunna tänka mig att äga den äldre med, de visarna och den tavlan passar ju oerhört bra ihop.

Ha en trevlig helg! :)
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Snyggt! Ska du ta hem länken också? Den finns ju i tillverkning igen såg jag.

Tack! Japp, jag hade tänkt göra det. Var sugen på att bara köra läder först men när jag sökte på bilderna med länk så fanns det inget alternativ!

Ytterligare en snodd bild från nätet:
DSC_8380.jpg


Men är det samma länk till denna som till någon annan SARB? För länken är ju inte billig att köpa för sig.. Så tanken var att i så fall köpa hem en klocka som redan sitter på länken :) Någon som har koll?
 

JayJay

Rolex
Gillar verkligen Alpinisten! Grattis till den. Dock är det inte en klocka jag själv skulle definiera som dressare... Men det är i o f s kanske mindre viktigt. Jäkligt rolig, och mkt pang för pengen.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Men är det samma länk till denna som till någon annan SARB? För länken är ju inte billig att köpa för sig.. Så tanken var att i så fall köpa hem en klocka som redan sitter på länken :) Någon som har koll?
Vad jag förstår så passar länken till SARB013/15/17. Jag köpte en till min SARB017, helt klart värt det.

Och nae, det är ingen dressare. Armbandet som den kommer med suger. Köp ett annat och/eller länken.

Här säger min hej. På länk och cheepo-läder.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Vad jag förstår så passar länken till SARB013/15/17. Jag köpte en till min SARB017, helt klart värt det.

Och nae, det är ingen dressare. Armbandet som den kommer med suger. Köp ett annat och/eller länken.

Här säger min hej. På länk och cheepo-läder.

Oops, fick problem med att lägga in bilder... Här kommer länkarna istället...

https://klocksnack.se/threads/officiella-seikotråden.9381/page-92#post-650341
klocksnack.se/threads/läderarmband-typ-hodinkee.27653/#post-596987

Jo det som ingick var ju inte det bästa, har bearbetat det lite nu på handleden så det börjar bättra på sig. Men kommer troligtvis att byta band. Funderar på om det kommer sitta snyggt på ett lädernato.

Synd att Sarb015 inte är i produktion fortfarande, den är riktigt snygg! Får nog bita i det sura äpplet och ta hem en länk!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Gillar verkligen Alpinisten! Grattis till den. Dock är det inte en klocka jag själv skulle definiera som dressare... Men det är i o f s kanske mindre viktigt. Jäkligt rolig, och mkt pang för pengen.

Tack, ja det är en skön pjäs helt klart! Hehe, nej det är väl mer en sportigare klocka men åt det dressigare hållet om man uttrycker det så.
Kommer nog inte kännas lika dressig på nato :)
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Grattis! Säker på att du blir nöjd med den där, vi verkar vara några på forumet som sitter med alpinister. Min säger hej!
DSC01021.JPG
 
Topp