• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag för min nästa klocka?

Hej!

Jag är mycket klockintresserad och är beredd att lägga upp till 30 000kr på min nästa klocka. Beslutsångest? Absolut.
Vad jag vill ha:
Länk eller läder, inget annat
Automatisk möjligtvis handdraget
Safirglas
Ett ”riktigt” märke dvs inte något 3K märke som fossil eller annat
Ny eller begagnat spelar ingen roll, men om det är begagnat behöver det vara i mint condition
Så lite polerat som möjligt
Inte för plottrig
Inte Longines då jag redan äger en Conquest och vill ha en klocka från något annat märke
Sedan är det fritt
Tack på förhand
/Victor

Edit** Minst 10 ATM

Senast ändrad:
Hej!

Jag är mycket klockintresserad och är beredd att lägga upp till 30 000kr på min nästa klocka. Beslutsångest? Absolut.
Vad jag vill ha:
Länk eller läder, inget annat
Automatisk möjligtvis handdraget
Safirglas
Ett ”riktigt” märke dvs inte något 3K märke som fossil eller annat
Ny eller begagnat spelar ingen roll, men om det är begagnat behöver det vara i mint condition
Så lite polerat som möjligt
Inte för plottrig
Inte Longines då jag redan äger en Conquest och vill ha en klocka från något annat märke
Sedan är det fritt
Tack på förhand
/Victor
Dvs i princip allt är ok så länge det är inom budget? Kanske en bra början att bestämma typ av klocka?

Beggad finns inom budget. Finns med safir om du nu måste ha det.
Passa på innan prishöjningen 1 augusti.

7.jpg

8-jpg.866632

Gå in på deras hemsidor och kolla va dom har för modeller. Eller kolla uret.se finns ju mängder av bilder på massa olika modeller o tillverkare. Förslag på märken hör nedan
Omega
Tudor
Breitling
Taghuer
Rolex

Gå in på deras hemsidor och kolla va dom har för modeller. Eller kolla uret.se finns ju mängder av bilder på massa olika modeller o tillverkare. Förslag på märken hör nedan
Omega
Tudor
Breitling
Taghuer
Rolex
Jag har tittat på uret men jag lyckas inte hitta något som jag direkt gillar bortsett från tag heuer:n, panna:n och omega:n

Det finns exakt minst 753 trådar om vilken klocka man ska köpa för x antal pengar. Kravspecarna oftast högst oklara. Läge för någon app-utvecklare att göra en månadslön?

Vad sägs om en Sjöö Sandström Royal Steel 36mm resp. 41mm? Kommer på länk men med möjlighet att slänga på gummi, vilket förövrigt är riktigt schysst. Finns i en mängd olika taveluppsättning med möjlighet att byta för en mindre peng. Kostnad 18700:-/22100:-
closeup_rs36.jpg

Kan du köpa dig något annat kul för resten ;)

Vad sägs om en Sjöö Sandström Royal Steel 36mm resp. 41mm? Kommer på länk men med möjlighet att slänga på gummi, vilket förövrigt är riktigt schysst. Finns i en mängd olika taveluppsättning med möjlighet att byta för en mindre peng. Kostnad 18700:-/22100:-
closeup_rs36.jpg

Kan du köpa dig något annat kul för resten ;)
Den såg trevlig ut, jag tittar på hemsidan

Tillbaka
Topp