• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag för min nästa klocka?

Dessa kan gå att hitta för precis under 30 med lite tur
Breitling Navitimer automatic. Eller den äldre manuella 806an...
Zenith el Primero rainbow flyback ( den ovanliga med delvis rödfärgad insert )
Eller den lite äldre el primero De Luca
Omega planet ocean kronograf

Precis över 30 bör någon instegsmodell från Panerai ligga och även
Rolex Explorer 1 ,möjligtvis även någon modernare Iwc : ingeneur eller pilot kronografen eller aquatimer 2000

Och sedan finns några ovanliga men riktigt fina grejjor här på forumet.
Aurum har en Girard Perregaux seahawk tillsalu och så finns ju en läcker
Tudor black shield Ducati edition bland annonserna .

Lite över budget, men 36 000kr och mint.
2CDB8CA7-AD0A-41D0-80D0-DC5BBA561194.jpeg

Vilken modell menar du? De nya med 100m WR?
I så fall har de blå logo.

B01642D7-C9F8-48D5-BD95-E3622EF7E175.jpeg

Panerai är lite av en doldis. Har burit min 560 non stop i 5 veckor nu vilket är något slags rekord. Inte fantastisk finish men grymt smidigt med 8-dagars manuellt urverk. Det tickar ju på varesig man använder klockan eller inte.

Hur ligger det till med just speedy:n? Jag har läst på chrono att det fanns både 5 och 10 ATM på speedy, men kan det vara en felskrivning?
Nu är jag ingen expert på området men Speedy pro har ingen skruvad krona. Mao kommer du åt den under vatten kan det bli spännande (läs tråkigt).

Sen vet jag inte hur det är med pusherknapparna. De håller nog tätt om de inte petas på under ytan men misstänker att det är samma sak som med kronan. Kommer du åt dem under vatten, ja du vet.

Någon mer kunnig inom speedy pro får gärna bekräfta eller dementera.

Kort och gott, den går nog att bada med men jag skulle inte känna mig helt lugn att göra det själv

Nu är jag ingen expert på området men Speedy pro har ingen skruvad krona. Mao kommer du åt den under vatten kan det bli spännande (läs tråkigt).

Sen vet jag inte hur det är med pusherknapparna. De håller nog tätt om de inte petas på under ytan men misstänker att det är samma sak som med kronan. Kommer du åt dem under vatten, ja du vet.

Någon mer kunnig inom speedy pro får gärna bekräfta eller dementera.

Kort och gott, den går nog att bada med men jag skulle inte känna mig helt lugn att göra det själv
Det låter rimligt, jag får överväga lite med dem andra klockorna

Hur ligger det till med just speedy:n? Jag har läst på chrono att det fanns både 5 och 10 ATM på speedy, men kan det vara en felskrivning?
Mig veterligen finns de "klassiska" månklockorna (001, 002, 005, 006) bara med vattenskydd till 3ATM och 5ATM.
Däremot har du ju racingmodellerna och de nya coscmodellerna med månfas som har 10ATM.

Jag lägger min röst på en Tudor BB, sen om du vill ha en med ETA verket, inhouse verket MT5602 eller köpa nya BB58 med MT5402 verket handlar ju om vad man personligen tycker om. De har alla vattenskydd till 20 ATM.

Jag skulle satsa på ett erkänt märke. Tudor, som många föreslagit, eller en Omega SMPc är klart inom budget. Ägt Tudor BB36 och saknar den. Äger SMPc och tycker den sitter grymt bra och lågt med sin bläcksvarta tavla. Varvas friskt dock.
En annan iaktagelse från min sida är att jag är lika fascinerad av en Seiko Turtle till en tiondel av priset. Jag skulle nog mjukstartat i en lägre prisklass och sedan gått för den som passar mig själv och inte vad andra tycker. Många bra förslag här dock.
F8DF9AD4-7D71-43E9-8690-A9F8FE115650.jpeg
B19D9372-E4DF-42B5-A402-4E981FBD4352.jpeg

Tillbaka
Topp