• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på armband till Nomos Metro

LJS

Omega
Hej!

Har haft denna underbara klocka i min ägo sen juli. Hittils har jag varit nöjd med det svarta shell cordovan den kom på, tills jag nyligen införskaffade mig Bergeon 6767 verktyget och kände att det var dags för lite variation. Har kollat runt på diverse sidor men inte hittat något som jag tycker passar denna modell. Någon som har tips? Har ingen riktig budget, men skulle vara fördelaktigt om det går att köpa inom EU. Är även min första tråd på KS, så var snäll :angel: Tack!
F8DNpsD.png
 

plattfot

Rolex
Just den klockan är väl känsligare än andra vad det gäller bandval då den har lite udda bandhorn?
Har den en hel bygel eller den senare(?) med hakar och en hylsa?

Jag hade kikat efter ett mellanbrunt band av samma stil du redan har som kommer mörkna med tiden vid användning.

Edit:
http://www.watch-band-center.com
http://strappedfortime.com
är två ister jag kan rekommendera
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: LJS
Ett brunt shell Cordovan från Nomos? Jag köpte ett direkt till min Orion och byter mellan svart och brunt läder beroende på klädsel/tillfälle.
 

jistanes

Cartier
Grått nato? Kostar 120 spänn att testa. Perlon annars som redan föreslaget. Du har förövrigt en av världens bästa skivor som bild. Jag gillar dig.
 

LJS

Omega
Ett brunt shell Cordovan från Nomos? Jag köpte ett direkt till min Orion och byter mellan svart och brunt läder beroende på klädsel/tillfälle.
Har Nomos bruna shell till min Club. Vill ha lite variation!

Grått nato? Kostar 120 spänn att testa. Perlon annars som redan föreslaget. Du har förövrigt en av världens bästa skivor som bild. Jag gillar dig.
Inte så dum idé, kanske blir ett mesh och en nato då. Och ja, Chulahoma plattan är superb ;)
 
Topp