• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på dress/sportdressare

Är sugen på att införskaffa en klocka åt det något mer dressade hållet då jag både tycker de är snygga samt lite då och då ikläder mig kostym :)

Det finns ju oceaner av snygga klockor i denna genren men då min budget är ganska tight så ber jag om tips på snygga och prisvärda ur, skinn eller länk går bra vilket som.

Budget är max 20 skulle jag säga och är ganska klent byggd så inga monster ur, min Speedmaster är precis på gränsen av vad jag kan bära hjälpligt :D

Både nyköp och begagnat är av intresse.
 

F-L-P

Panerai
Köp nåt tyskt:

Nomos club kanske?
club_xl_01.jpg


eller kanske sinn?
Sinn-556-Watch.jpg


eller en Max bill kanske?

chronoscope.jpg
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Då sparkar jag in den öppna dörren. Rolex Datejust! En klassiker som du med lätthet får beg under 20k. Känns som att de 4siffriga legat still i sin prisnivå i evigheter. En säker investering och en vacker klocka!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vintage 36 mm DJ med slät ring eller Tudor date/day 38 mm med slät ring. Slät ring gör de lite mer sportiga (dvs mindre bling), och 38 mm känns kanske ännu lite mer sportig.
 

xevz

Omega
Som partisk ägare måste jag ju säga Longines Conquest GMT med blå tavla. ;)
... men den finns tydligen inte finns kvar på deras hemsida längre?

Här är den i alla fall på Uret:

 

Picke79

Cartier
2-Faktor
GS dress modell. Jag är lite nykär efter test i helgen.. Kändes så sjukt bra på armen.. Tror en schyst med quartz verk är dryga 20k
Kolla med GS nördarna på forumet och om du bor nära sthlm eller gbg måste du testa i butik innan köp av annat.
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Omega AT är svaret du söker, just min är ju snäppet dyrare men det finns som sagt ovanför en för 20k här på KS
image.jpg
 
Topp