• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på dykare med kronan kl 4

F-L-P

Panerai
Hallå igen,

letar fortfarande även om jag har fingret på köpknappen för en Seiko SKX009, men....
Snubblade in på den här, en Obris Morgan Explorer, någon med erfarenhet från Obris som kan säga något om klockan?
obris-morgan-explorer-8k.jpg


Stör mig av någon anledning extremt mycket på att "30" i vridningen inte är vridet in mot tavlan likt 15 och 45... Har ingen koll på Orbis men ser väl ganska trevlig ut med jubilee och helborstad.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Hallå igen,

letar fortfarande även om jag har fingret på köpknappen för en Seiko SKX009, men....
Snubblade in på den här, en Obris Morgan Explorer, någon med erfarenhet från Obris som kan säga något om

Det ser ut som kronan sitter kl3! Har du avvikt från ursprungsplanen? :) Köp nu en skx el promaster! Sommarn hinner för fan ta slut...
 
Stör mig av någon anledning extremt mycket på att "30" i vridningen inte är vridet in mot tavlan likt 15 och 45... Har ingen koll på Orbis men ser väl ganska trevlig ut med jubilee och helborstad.

Det gjorde jag inte innan du påtalade det, nu gör jag det med, tackar för den....;)


Det ser ut som kronan sitter kl3! Har du avvikt från ursprungsplanen? :) Köp nu en skx el promaster! Sommarn hinner för fan ta slut...


Gött med en uppstjärtning ibland, lägger en beställning ikväll på en SKX009, återkommer med vristshot.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har du klurat på 6105? Vintage är aldrig fel!
image.jpg
 
Topp