• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på klockförvaring för 7-8 klockor?

D

Deleted member 35505

Guest
Behöver en klocklåda helt enkelt. Ordning och reda ska det vara. Just nu äger jag 8 ur, men har ju alltid ett på mig så det blir 7 som ska förvaras.

Gör ogärna hoppet från 5 upp till 10 platser, då lådan tar sådan plats på djupet då. Klart man kan förvara 5 klockor i och två utanför, men ändå. Tänkte kolla om någon sett en ask med plats för antingen 6,7 eller 8 ur i schysst kvalitet. Tänker inte köpa en såndär basic i kartong(?) för ett par hundralappar. Aldrig igen. Kan likagärna köpa en äggkartong.

Budget 1,5-3k snarare. Och hellre lång än djup.

själv har jag inte hittat något som passar men kunskapen och förmågan att hitta prylar här verkar ju vara enorm så chansar!

Tack för hjälpen om ni hjälper till ;-)

mvh
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Hej
Har själv denna och är riktigt nöjd med den sen typ 1år tillbaka, köpt på e-bay, snabb leverans och inga konstigheter.
 
D

Deleted member 35505

Guest
Hej
Har själv denna och är riktigt nöjd med den sen typ 1år tillbaka, köpt på e-bay, snabb leverans och inga konstigheter.
Ser lovande ut! Stilren också. Kan inte låta bli att störa mig på att frakten kostar mer än en tredjedel av lådan dock. Är väl någon form av säljtaktik kanske.
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Ser lovande ut! Stilren också. Kan inte låta bli att störa mig på att frakten kostar mer än en tredjedel av lådan dock. Är väl någon form av säljtaktik kanske.
Ser nu att jag delade länk till US sidan, jag köpte min från Tyskland, ny länk…
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Ser nu att jag delade länk till US sidan, jag köpte min från Tyskland, ny länk…
Har också en sådan sedan kanske två år tillbaka och den är fortfarande i samma skick som när den kom. Har inget annat att jämföra med men uppfyller sitt syfte och har rejäla klockplatser så även stora klockor ryms. Vill man ha mer exklusiv klocklåda får man nog leta i annan prisklass.
1627819286580.png
1627819238498.png
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Har också en sådan sedan kanske två år tillbaka och den är fortfarande i samma skick som när den kom. Har inget annat att jämföra med men uppfyller sitt syfte och har rejäla klockplatser så även stora klockor ryms. Vill man ha mer exklusiv klocklåda får man nog leta i annan prisklass.
1627819286580.png
1627819238498.png
Håller med till 100%, riktigt nöjd med min. Inga problem att husera ett gäng 47mm pannor i den 😎
 
D

Deleted member 35505

Guest
Den här är ett bra alternativ till Rainer tycker jag.
Lockande pris, men vill helst ha 7 eller 8 platser. Sen ser konstruktionen ut att vara lite stel, men det kanske inte går att avgöra på en bild men fick för mig det.

Har inga problem med att betala 2500-3000 för en låda om den är rätt och i kvalitet som håller. Och helst skulle jag vilja att de låg på bredd, istället för i två rader då det passar min inredning bättre, men nu är vi verkligen petiga.
 
D

Deleted member 35505

Guest
Ingenting som börjat ge efter, har haft den i knappt ett år nu tror jag.
Inget att anmärka på efter ett års bruk då med andra ord?

kanske får bli den helt enkelt. Verkar nästan omöjligt att hitta en 7 i rad eller 8 i rad av kvalitet. De finns, men varenda en jag sett hittills är mer eller mindre kartong med några skumgummikuddar på och prisklass under 1000kr. Som sagt har jag redan prövat en liknande, och den åkte i sopen inom 48h.
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Har också en sådan sedan kanske två år tillbaka och den är fortfarande i samma skick som när den kom. Har inget annat att jämföra med men uppfyller sitt syfte och har rejäla klockplatser så även stora klockor ryms. Vill man ha mer exklusiv klocklåda får man nog leta i annan prisklass.
1627819286580.png
1627819238498.png

Inget att anmärka på efter ett års bruk då med andra ord?

kanske får bli den helt enkelt. Verkar nästan omöjligt att hitta en 7 i rad eller 8 i rad av kvalitet. De finns, men varenda en jag sett hittills är mer eller mindre kartong med några skumgummikuddar på och prisklass under 1000kr. Som sagt har jag redan prövat en liknande, och den åkte i sopen inom 48h.
Låter som du har högre krav än jag hade när jag beställde. Vet inte om jag vågar rekommendera något i denna prisklass......
 
D

Deleted member 35505

Guest
Låter som du har högre krav än jag hade när jag beställde. Vet inte om jag vågar rekommendera något i denna prisklass......
Vet inte om jag har så höga krav egentligen, vill bara inte råka köpa en usel skithög som jag gjorde förra gången.

Det enda är djupet, helst vill jag kunna förvara den säkert och snyggt på ett hyllplan cirka 22cm.
 
D

Deleted member 35505

Guest
Kom över den här


2BD85B51-9C4D-4EA9-89E4-7D76D2B5D22F.jpeg


Med tanke på priset är det förmodligen rent skit och den snygga finishen är som gjord för att lura en. Men färgen matchar grymt med inredningen och den har bra mått och ett riktigt lås åtminstone.

Ska man se det från den andra sidan så kanske den är en toppkandidat till att i alla fall prova. Med det priset är det inte mycket att riskera. Är det skit får man väl riva ut allt och använda den som någon form av skrin, vore inte hela världen.
 
D

Deleted member 35505

Guest
Alla förslag än så länge är väl i plast/papp/träflis?
Hmm, tror det. Plast och träflis accepterar jag sålänge det är utfört med ordentliga gängor och beslag. Vilket förslag är i papp? Det är jag inte ett dugg intresserad av.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hmm, tror det. Plast och träflis accepterar jag sålänge det är utfört med ordentliga gängor och beslag. Vilket förslag är i papp? Det är jag inte ett dugg intresserad av.
Tror sargarna i inredningen ofta är i det. Tyvärr är det ju ett bra steg uppåt i pris för att få ärliga material. Skinn och äkta trä är ju trevligt annars. Kört fast själv.
 
D

Deleted member 35505

Guest
Tror sargarna i inredningen ofta är i det. Tyvärr är det ju ett bra steg uppåt i pris för att få ärliga material. Skinn och äkta trä är ju trevligt annars. Kört fast själv.
Har du några tips? Som sagt, är villig att betala en del om det verkligen är kvalitet.

Har noll kunskap i att bygga eget. Var en syslöjdgrabb.. 😕
 
D

Deleted member 35505

Guest
Tror sargarna i inredningen ofta är i det. Tyvärr är det ju ett bra steg uppåt i pris för att få ärliga material. Skinn och äkta trä är ju trevligt annars. Kört fast själv.
Kanske missförstod inlägget, du hittar inte heller något vettigt? Ett mörkare träslag med stabila beslag, plats för 6-7 klockor och djup under 20cm. Och ingen jävla papp.

Kanske det är för mycket begärt. Vad händer om man rör sig närmre 5k?
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Tror sargarna i inredningen ofta är i det. Tyvärr är det ju ett bra steg uppåt i pris för att få ärliga material. Skinn och äkta trä är ju trevligt annars. Kört fast själv.
RAINER boxen som jag har är inte ngt massivt ädelträ men dock massiv enl spec... är nästan 100% att det är samma tillverkare av boxarna till Panerai om jag jämför beslag och dyl. Funkar bra för ändamålet och inget glapp och skrammel efter ca 1år.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
RAINER boxen som jag har är inte ngt massivt ädelträ men dock massiv enl spec... är nästan 100% att det är samma tillverkare av boxarna till Panerai om jag jämför beslag och dyl. Funkar bra för ändamålet och inget glapp och skrammel efter ca 1år.
Kommer väl från samma kinesiska fabrik som mycket annat.
Kanske missförstod inlägget, du hittar inte heller något vettigt? Ett mörkare träslag med stabila beslag, plats för 6-7 klockor och djup under 20cm. Och ingen jävla papp.

Kanske det är för mycket begärt. Vad händer om man rör sig närmre 5k?
Har tyvärr inga förslag, inte hittat något själv som uppfyllt kraven.
 
Topp