• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förslag på klockor med hög vph/bph (57600+)

Jofaaa

Basic
Hej alla!

Jag har fått ett sug att införskaffa en klocka med väldigt högt vph/bph. Jag tänker mig 57600 eller högre. Någon som har bra förslag? Både quartz och mekaniska ur är av intresse. :) Tacksam för era tankar och idéer!

För att vara helt ärlig har jag aldrig ens hört talas om ett sådant verk. Vill du ha en så jämn gång skulle jag själv bara köpt en Spring Drive GS.
Zenith har ett verk på den nivån, sen har Bulova en quarts serie som håller den nivån. Dock har ingen av dessa riktigt fallit i smaken. Borde finnas fler tänker jag :p

Zenith har ett verk på den nivån, sen har Bulova en quarts serie som håller den nivån. Dock har ingen av dessa riktigt fallit i smaken. Borde finnas fler tänker jag :p
Ah. Kan tänka mig att det finns fler. Men hur blir det med service? De verken måste ju slitas ner fort som fan...

Ah. Kan tänka mig att det finns fler. Men hur blir det med service? De verken måste ju slitas ner fort som fan...
Har hört att serviceintervallen är väldigt korta, vilket såklart är en stor nackdel. Även gångreserven tar såklart mycket energi. Dock så har Zenith som jag förstått det 50 timmars gångreserv, vilket är väldigt imponerande! Med tanke på slitage och service så skulle jag nog helst vilja hitta en Quartsklocka för ändamålet :woot: Tycker det skulle vara lite roligt dock att införskaffa något liknande för att komplettera samlingen :)

Zenith har någon med upp till 15Hz, Breguet 10Hz och nån Chopard 8Hz.. eller köp en Tag Mikrograph på 360.000vph, Mikrotimer 3.600.000vph eller Mikrogrider 7.200.000vph.

Tillbaka
Topp