• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på racing kronograf på cirka 20k?

F-L-P

Panerai
Kära KS.
Har fått en fråga från en bekant gällande en kronografer med lite bilsportsstuk för ca 20k plus minus några tusen. insåg ganska snabbt att detta inte är mitt område. Ca 17cm i omkrets på handlederna så inga bjässar. nytt och nyare begnanat. inget vintage, kommer att användas kontinuerligtav en OWG.

De jag har kommit på hittils är speedmaster, tudor fastrider, tudor heritage chrono, TAG monaco men sen börjar det ta slut på ideer.. Någon som kan droppa någon till? vill minnas att jag har sett någon longines för några år sen men hittar inget namn..
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Kanske den nya Heritage Diver 1967, som dessutom har WR 300m. Vacker som en dag och lite småsugen själv. Bör gå att få loss straxt över 20k efter lite prut. Bilder lånade från nätet.
Longines-Heritage-Diver-1967-front.jpg

Longines-Heritage-Diver-1967-L2.808.4.52-3q.jpg
 

F-L-P

Panerai
Kanske den nya Heritage Diver 1967, som dessutom har WR 300m. Vacker som en dag och lite småsugen själv. Bör gå att få loss straxt över 20k efter lite prut. Bilder lånade från nätet.
Longines-Heritage-Diver-1967-front.jpg

Longines-Heritage-Diver-1967-L2.808.4.52-3q.jpg

Ja Heritage diver var det jag tänkte på. fast en annan variant , denna:
81.jpg

Men den var inte så race inspirerad som jag minndes..
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jo, den ligger bra till som topp tips. Var sjukt sugen på den när den släpptes.
Visst var det den klockan som satte tillbaka tudor på kartan med hela heritage svängen? De hade väldigt många tveksamma granitour och hydronaut modeller enligt mig..
Jag gillar ju den blåa mer egentligen. De är snygga bägge två men kanske aningen "platta"
Intressant att/om det var denna klocka som tog tillbaka Tudor på banan.
tudor_heritage_chrono_blue_4_exclusive_review_by_sjx_watches.jpg
 
Topp