Sten
Cartier
Bakgrund: Jag köpte en ny 14060M hösten 2011. Alltså ca 3½ år sedan.
Efter någon månad märkte jag att klockan börjat forta sig. Gick till min handlare som ruckade denna. Klockan gick perfekt ca 3-4 månader. Samma visa efter detta, den börjar forta sig/sakta sig efter en tid. Gick tillbaka och fick den ruckad.
Har nu haft den inlämnad 5 ggr (tror jag). Min urmakare har testat det mesta, bytt till en svagare fjäder, "putsat upp verket" mm.
Nu är mitt tålamod slut, min AD är även väldigt ledsen över problemen med min klocka (har alltid fått bra betjäning, trots mitt "gnäll"). Efter att ha testat med det mesta har AD nu haft kontakt med Rolex service som säger att AD bör göra en helservice på klockan. Min tanke: hur i hela friden skall detta hjälpa, klockan har ju haft samma fel sedan den var ny!!!!!!
Efter diskussion med även andra urmakare tror jag att klockan har ett fabrikationsfel i ruckningsmekanismen som gör att den börjar gå för fort/sakta.
Min point är hur i hela friden Rolex tro inbilla sig att en helservice kan hjälpa en klocka som hade felet från början? Är de inkompetenta eller vad är frågan. Vad tycker ni? Är det bara jag som är sur, bitter och förbannad? Tycker Rolex kunde ta sitt ansvar och fixa problemet. Kompensation från Rolex borde även vara på sin plats. Förhoppningsvis löser helservicen problemet, MEN jag TVIVLAR STARKT på detta.
Senast jag var in till AD sade jag åt honom att nu byter jag till Omega.
FUCKIT!!!!!
Fortsättning följer...än en gång...
Efter någon månad märkte jag att klockan börjat forta sig. Gick till min handlare som ruckade denna. Klockan gick perfekt ca 3-4 månader. Samma visa efter detta, den börjar forta sig/sakta sig efter en tid. Gick tillbaka och fick den ruckad.
Har nu haft den inlämnad 5 ggr (tror jag). Min urmakare har testat det mesta, bytt till en svagare fjäder, "putsat upp verket" mm.
Nu är mitt tålamod slut, min AD är även väldigt ledsen över problemen med min klocka (har alltid fått bra betjäning, trots mitt "gnäll"). Efter att ha testat med det mesta har AD nu haft kontakt med Rolex service som säger att AD bör göra en helservice på klockan. Min tanke: hur i hela friden skall detta hjälpa, klockan har ju haft samma fel sedan den var ny!!!!!!
Efter diskussion med även andra urmakare tror jag att klockan har ett fabrikationsfel i ruckningsmekanismen som gör att den börjar gå för fort/sakta.
Min point är hur i hela friden Rolex tro inbilla sig att en helservice kan hjälpa en klocka som hade felet från början? Är de inkompetenta eller vad är frågan. Vad tycker ni? Är det bara jag som är sur, bitter och förbannad? Tycker Rolex kunde ta sitt ansvar och fixa problemet. Kompensation från Rolex borde även vara på sin plats. Förhoppningsvis löser helservicen problemet, MEN jag TVIVLAR STARKT på detta.
Senast jag var in till AD sade jag åt honom att nu byter jag till Omega.
FUCKIT!!!!!
Fortsättning följer...än en gång...