• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första köp, en Longines från Chrono24?

anderssonw

Breitling
Har identifierat en lite udda Longines Admiral Chronograph som föll mig direkt i smaken. Då jag aldrig handlat en "riktig" klocka förut, allra minst från internet, tänkte jag att jag gör bäst i att först vända mig till er, mina erfarna klockkamrater, om råd innan jag slår till!

Vad är era tankar kring denna ögonsten, bra/dålig?
Vet ni vilket urverk som sitter i? Är det column wheel?
Då detta blir mitt första "riktiga" klockköp undrar jag vad jag bör fråga återförsäljaren om innan köp, är priset rimligt eller ska man pruta?
Min slutliga och sista fråga kan säkert uppfattas som fullständigt idiotisk. Men hur i hela världen anpassar man storleken på ett sådant armband, är det ens mögligt?

Jag uppskattar all hjälp jag kan få något oerhört!

Länk till klocka: http://www.chrono24.se/longines/adm...al--mod215.htm&models=215&manufacturerIds=149
 
Senast ändrad:

Fredgusta

Panerai
I och med säljaren verkar nyligen blivit "trusted" är det kanske bäst att kolla i Chrono24 tråden här på KS ang. recessioner av säljaren :) Sen så är det alltid ett plus att kolla TTT. Om alla papper och låda följer med, och försäljaren är att lita på, tycker jag det ser ut att vara en bra affär. Hade själv slagit till om det inte vore en Longines, då jag ogillar märket.
 
Topp