• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

första köp

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Snygg kombination av tavla, länk och ring. Tycker den ser schysst ut. Handlarn är bra att ha att göra med.
 

jabla

Sarlacc
Priset är väl OK, i den övre regionen. Klockan har legat på lagerhyllan i 10 år innan den blev såld 2010.
Kanske läge att förhandla till sig en rundsmörjning i stället för prisavdrag.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Uppskattar att du kanske har max en lax prutmån. Han brukar ha bra ruljangs och denna har funnits inne 1-2 veckor tror jag.
 

clock

Omega
Priset är väl OK, i den övre regionen. Klockan har legat på lagerhyllan i 10 år innan den blev såld 2010.
Kanske läge att förhandla till sig en rundsmörjning i stället för prisavdrag.


hur vet du allt detta? ja den ser nästan oanvänd ut. hur ofta bör den servas?
 

jabla

Sarlacc
hur vet du allt detta? ja den ser nästan oanvänd ut. hur ofta bör den servas?
A-serie är ungefär lika med tillverkning 1999 och i annonsen står att den var uttagen 2010. Service rekommenderas efter 5-7 år men i praktiken kan det gå över 10 år innan det behövs. Däremot är det ingen fördel att klockan legat oanvänd i 10 år.
Finns en tråd här om hur ofta folk servar sina klockor. https://klocksnack.se/threads/när-lämnade-du-in-en-klocka-för-service-senast.197/
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Du ska nog fråga doktorn när den är uttagen . Det står 20010. 2001 kanske? Är den uttagen 2010 känns det billigt tycker jag . Men som sagt, dags för en service om det aldrig har gjorts.
 

clock

Omega
Du ska nog fråga doktorn när den är uttagen . Det står 20010. 2001 kanske? Är den uttagen 2010 känns det billigt tycker jag . Men som sagt, dags för en service om det aldrig har gjorts.


har frågat det är 2001... sen står det 16220 i texten men på bilden står det 16200 på klockan. tror att det är den sistnämnda. det är lite sånna saker som gör en lite fundersam.
 
Topp