• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första köpet här på KS blev lyckat

Linkan

Rolex
Hej hej alla!

La ut en tråd för någon vecka sedan för att få hjälp med första klockköpet :) Kan då säga att jag köpte en Omega SMP, träffade @Ricrob som var både oerhört kunnig om klockor och kunde vägleda mig in i denna fantastiska värld :D, är redan ute efter att hitta klocka nummer 2 strax så får se vad det nu blir :)
Tack för ett grymt forum, vi ses ute på forumet

PS: Skulle vara kul att veta vilket ert första klockmärke var :)

Trevlig Midsommar!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Min första riktiga klocka var en smp också. Är inne på min tredje smp. Riktigt roliga klockor även om jag föredrar dom automatiska och med keramisk bezel. :) grattis!
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
@Linkan jajamensan
image.jpg
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Härligt, eller ska man beklaga sorgen kanske - det är en rätt dyr hobby ;)

Omega SMP är ett bra val, har själv haft ett par såna!
 

McGyver

Rolex
Första riktiga klockan var en Speedmaster Pro men som ung student nojjade jag över repona som lätt dök upp i plexit => den byttes mot en ny SMP automatic.
Klockan tjänstgjorde 12år utan några som helst problem!
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Första riktiga för mig var en Gul för typ 28 år sedan :)
Därefter har några smp kommit o gått ;)

Grattis till din SMP!
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
Grattis och välkommen ner i träsket!;)

Min första var en longines conquest, klocka nummer två var däremot en SMP 2255.80.00
 
Topp