• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första köpet på KS och min första automatiska klocka

Efter att ha lurkat runt och skrivit med diverse trevliga medlemmar på forumet så trodde jag att jag hade kommit fram till vilket som skulle bli min första automatiska klocka... Var helt 100 inställd på en Combat Sub från Glycine.

Dock hade jag uppenbarligen inte riktigt bestämt mig. Jag var intresserad av varianten med grön bezel på Combat Sub. Denna verkade dock lite svår att få tag på begagnad, de flesta som låg ute till försäljning (i alla fall på KS) var den med brun bezel.

Funderingarna gick vidare, är det värt att köpa nytt eller ej? Kanske man ska försöka hålla sig till begagnad så här vid första köpen? Satt dagligen (vilken jag fortfarande gör) och scannade igenom köp och sälj efter intressanta objekt. Helt plötsligt snubblar jag på en bumpad annons på Seiko SKX009! Där stannade jag till lite och började genast googla på lite information om klockan. Nu uppstod nästa vägskäl, vill jag har en SKX007 eller SKX009? 007:an kommer ju som bekant med svart bezel och 009:an med pepsi. Efter ca 10 minuters funderande (haha) insåg jag att jag gillar lite färg, så vafasen, jag kör på 009:an! Det var ju precis detta jag var ute efter, en ganska rejäl dykar-beater. Ett plus är att färgerna kommer se svincoola ut med lite patina.

Skrev till säljaren och efter lite snabba frågor var det bestämt. Pengar fördes över och igår hämtade jag ut klockan. Som ni kanske kan förstå blev det inga paketöppningsbilder, steget att gå från quartz till automat innefattar en sån längtan efter att få klockan på armen så kameran hann knappast komma fram.

2 lager silvertejp och en blöja(möjligtvis världens skönaste emballage, haha, fick mig ett gott skratt) senare hade jag skönheten på armen. Ett STORT tack till The Pell som tålmodigt svarade på en hel del nybörjarfrågor och för den smidiga affären.

Länken som sitter på är en oyster från wjean;

ioOa0ep.jpg






 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Nu uppstod nästa vägskäl, vill jag har en SKX007 eller SKX009? 007:an kommer ju som bekant med svart bezel och 009:an med pepsi. Efter ca 10 minuters funderande (haha) insåg jag att jag gillar lite färg, så vafasen, jag kör på 009:an! Det var ju precis detta jag var ute efter, en ganska rejäl dykar-beater. Ett plus är att färgerna kommer se svincoola ut med lite patina.
Bra val! Lite roligare med färg, helt klart. Min 009:a säger hej:)
Ci90w91.jpg
 
Topp