• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första keepern!

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Till 1årsjubileet initierades ett projekt att ta fram en KS-klocka. Olika typer av microtillverkare kontaktades och några enkla förutsättningar bestämdes.

Klockan skulle vara automatisk
Storleken skulle max vara 43mm
Loggan skulle finnas på tavlan
Modellen skulle uppfattas ha en egen design
Kostnaden skulle ligga under 4000kr

Olika förslag diskuterades och vi valde att gå vidare med en tillverkare som hade önskemålet att presentera en ny modell inom snar framtid. Tillsammans med JWood Watches och TNT togs Challagern fram. För våran del så ville vi begränsa omfattningen i detta skedet och minivolymen var 25st. Förslaget var att det skulle bli ett ETAverk och att designen skulle utvecklas av TNT med våra åsikter som stöd.

För att finansiera detta äventyr tillfrågades ett antal medlemmar som snällt betalade sin del och lämnade projektet i våra händer.
Att ta fram en helt ny modell har tagit väldigt mycket mer tid än vad man först trodde men idag kan vi presentera den första KS klockan. Visserligen kommer vissa saker att förändras men det finns nu ett antal ute hos medlemmar som provar modellen.

Så utan tvivel kan jag nu säga att detta är min första keeper.

yWwDDhp.jpg


PSXFtke.jpg


lYSt9wD.jpg


Teknisk info
Case Material : Stainless steel
Diameter : 43 mm
Movement: 3 hands, Automatic ETA Calibre 2842
Functions: Hour, Minute, Centralsecond
Serial Number : 01-25
Dial : black
Hands : white with brown luminova
Depth: 10 ATM
High: 12,5 mm
Strap: Nylon av Zulutyp
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Snyggt! Vad kan tänkas ändras innan designen blir definitiv och är det möjligt att köpa sig ett exemplar nu?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Första intrycket är fulsnygg med egen design. Tror den kommer att växa på mig. Tyvärr för stor för min smak. Hur länge tar det innan den första är ute på K&S? :D
 
Topp