• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första klämmen på den stealthiga "Basel-speedyn"

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Med det klämkäcka och lagom långa namnet "Omega Speedmaster Professional Apollo 11 45th Anniversary" lägger man ju ribban på en viss nivå.

Och bilderna från Basel var ju helt magiska:

5yqu7u7y.jpg


För att inte tala om närbilderna på den kanske snyggaste tavlan just nu:

u4e5e3e7.jpg


Jag blev därför extremt spänd när jag snubblade in hos RobE på lunchen och fann den här längst ner i en monter...

zu2yju7e.jpg


Efter lite sedvanlig exemplarisk service från personalen fick jag klämma på den.

supyzeze.jpg


he2u2ura.jpg


Men vad är det som händer då? Det fantastiska skinnfodrade premiumnatot från Omega, som har helt magisk kvalitetskänsla, gör tyvärr att klockan hamnar på tok för högt på armen. Som de där tefaten som sitter fast på höga pelare i Men in Black. Ni vet vad jag menar, eller hur?

Inte.

Okej. Såhär:

ysuzazu6.jpg


utypene9.jpg


Katastrof, med andra ord... :(

Men när/om länken kommer, då kan det bli en seriöst giftig klocka! :)

Som lite teaser provades även den här...

e7uzezy2.jpg


Och där var det nästan kärlek vid första ögonkastet istället...

eje9a4y4.jpg


Kan kanske bli något där... Vem vet? ;)

Hoppas att ni andra hade en lika trevlig lunch som jag! ;)

/Robert
 

almeyero

Panerai
Jävlar högt den hamnade, referensen till Men in Black är var klockren.

Den där Hubloten väger upp alla andra konstiga/fula modeller som de har. Skitsnygg klocka!
 

Ryttaren

Rolex
Älskar klockan, men har dom inte testat natot innan de släppte det? Ser ju inte klokt ut nej. Apropå Hubloten så kommer det säkert säljas en hel del nu när de inte bara har vulgo modeller.

Får huvudvärk av bara tanken att jag lockas av en Hublot! :nailbiting:
 

svesam

Rolex
Omegan var ju grym!!!!
Men hur tänkte de med natot :wtf:

Hubben med ljus tavla har seglat rakt upp på min vill ha lista :)

/Daniel
 

meo_swe

Audemars
Tavlan på omegan var ju helt jävla magisk! vet någon om alla detaljer är utfrästa i ett stycke, eller om t.ex. siffror och sådant är pålimmat?
Tyvärr så var det där natot en jävla set-back. Helvete vad högt upp den hamnade..
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Jisses. Håller med om det där med höjden. Det går ju bara inte... Hur tänkte de?

BTW: Hublot, årets (sen-) sommarklocka???

A
 

jandan

Panerai
Vad hände där, har ingen på OMEGA reagerat på detta??? Skumt, ser ju hur tokigt ut som helst!
Hublot:n var ju snygg, men det var väl inte den tråden skulle handla om :)
 

MrPlow

Rolex
Omegan flyger (ja iaf svävar över armen)!

Ett vettigt band på den så!

Klart du ska ha en Hubbe!
 
Ang Omegan, framgick inte - men var tavlan och klockan (om du tänker bort det misslyckade natot) lika bra som bilderna antyder in real life?

Jag menar, nato kan man ju byta mot annat band...
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Gick de inte att dra åt lite för att få en nått så när normal höjd på den?

Nja. Inte på min arm. Det är klart att det beror på hur man är utformad också. Men problemet är helt enkelt att natot är för tjockt, och dessutom ligger dubbelt under boetten. Det kommer sannolikt att bli bätrre med tiden när det blir lite uppmjukat, men tjockleken är ju vad den är.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Ang Omegan, framgick inte - men var tavlan och klockan (om du tänker bort det misslyckade natot) lika bra som bilderna antyder in real life?

Jag menar, nato kan man ju byta mot annat band...

Ja, jag tycker att den var helt klart lika ball som på bilderna. Matt brun tavla och så lite åt roséguldshållet. Grym kombo. Och väldigt stealthigt. Dessutom med titangrå boett. Helt sjukt snygg. Med en snygg titanlänk, eller som sagt kanske ett mörkgrått enkelt nato. Oj, oj, oj. Listar 55,2' om någon undrar.
 
Ja, jag tycker att den var helt klart lika ball som på bilderna. Matt brun tavla och så lite åt roséguldshållet. Grym kombo. Och väldigt stealthigt. Dessutom med titangrå boett. Helt sjukt snygg. Med en snygg titanlänk, eller som sagt kanske ett mörkgrått enkelt nato. Oj, oj, oj. Listar 55,2' om någon undrar.


Vad, kul - ser fram emot att se den live då!
För övrigt tack för illusterande bilder på natohelvetet - riktig humor på det :) (ja, synd också såklart...)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hahaha, det är ju komiskt med natot.. Vem klarar av att bära denna så? Fruktansvärt på en så jäkla fin klocka.
Klart, den heter ju apollo, så den ska vara högt uppe, eller?
:wtf:
 

meo_swe

Audemars
Hur långt var Natot förresten? Det kanske är tänkt att bäras runt jymddjäkten (Med riktigt kapten klänninguttal)... :)
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Haha sjuk speedmaster, svävande tefat ja.. Man får klippa bort flärpen så det blir bara en vända under klockan.
 

Maro

Audemars
Haha kan ju inte stämma med natot?! Jaja tycker den ser mumsig ut så annat band så är man hemma
 

Joakim

Sugen
2-Faktor
Med det klämkäcka och lagom långa namnet "Omega Speedmaster Professional Apollo 11 45th Anniversary" lägger man ju ribban på en viss nivå.

Och bilderna från Basel var ju helt magiska:

5yqu7u7y.jpg


För att inte tala om närbilderna på den kanske snyggaste tavlan just nu:

u4e5e3e7.jpg


Jag blev därför extremt spänd när jag snubblade in hos RobE på lunchen och fann den här längst ner i en monter...

zu2yju7e.jpg


Efter lite sedvanlig exemplarisk service från personalen fick jag klämma på den.

supyzeze.jpg


he2u2ura.jpg


Men vad är det som händer då? Det fantastiska skinnfodrade premiumnatot från Omega, som har helt magisk kvalitetskänsla, gör tyvärr att klockan hamnar på tok för högt på armen. Som de där tefaten som sitter fast på höga pelare i Men in Black. Ni vet vad jag menar, eller hur?

Inte.

Okej. Såhär:

ysuzazu6.jpg


utypene9.jpg


Katastrof, med andra ord... :(

Men när/om länken kommer, då kan det bli en seriöst giftig klocka! :)

Som lite teaser provades även den här...

e7uzezy2.jpg


Och där var det nästan kärlek vid första ögonkastet istället...

eje9a4y4.jpg


Kan kanske bli något där... Vem vet? ;)

Hoppas att ni andra hade en lika trevlig lunch som jag! ;)

/Robert
Mitt kontor ligger vid Jägersro i Malmö. Vill inte gå in på gastronomiskt och/eller horologiskt utbud där. Nöjer mig med ett kort och avundsjukt "nej, jag hade inte lika trevlig lunch"
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Den måste ner på armen, annars funkar det inte. Provade en Dark Side hos Bergströms igår, och den sitter fint med gortextyp band.


Skickas från min iPhone
 
Bara för att ta ner diskussionen på jorden igen (pun intended) så faller ju inte klocka på att bandet är kef. Finns hur många naton som helst där ute som skulle funka med den där klockan, för att inte tala om tvådelade band. Jag kör speedy på ett Cordovan-nato ofta och eftersom det är läder (och lite grövre) bygger det lite på höjden, men det funkar bra. Har bara bilden nedan (inte optimal vinkel för att visa), men ja ni fattar...

13598538434_22b6ab18df_b.jpg
 

Randel

Cartier
Den där Speedyn var ju ruskigt snygg! Men, vad är det för Mensa-medlem de anlitat för att ta fram den remmen/Nato som gör att klockan hamnar 1cm upp på handleden?! :eek:
 

Mattias79

Cartier
Den där är ju snyggare än vad jag är! Lätt att avläsa tavlan också i och med att den med hjälp av natot typ nuddar nästippen.
 
Topp