• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

första klockan beställd...

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
jamen det var ju en bra ide!
kastar trånande blickar mot en blå omega seastar aquaterra 41,5:)
ytterst stilgt ur ,men fan vet om inte conquesten känns finare
(nu trampade man kanske i ett getingbo=)
Beror väl på vad du menar med finare. Utseende är ju en smaksak men kvalitetsmässigt (och prismässigt) är Omegan på en helt annan nivå.
 

PCB

Audemars
Beror väl på vad du menar med finare. Utseende är ju en smaksak men kvalitetsmässigt (och prismässigt) är Omegan på en helt annan nivå.


jo jag förstår detta naturligtvis..Omega spelar i en annan liga.
menar ju enligt min smak rent estetiskt
omegan känns mer stramt vacker
longines mer "bling" (hatar det ordet men kommer inte på något annat=)
 

jabla

Sarlacc
Grattis! Fin klocka men obegripligt att de inte gjorde den wr100. Tror du komer bli jättenöjd.
 

xevz

Omega
aha, hur upplever du tjockleken? är det "bigmacvarning", eller bara skönt "bitig"
Jag själv hade nog egentligen velat ha något aningen tunnare då jag har ganska klena handleder, men om man inte sitter och tokstirrar på den från sidan gör det inte så mycket. :)
Bär aldrig skjortor heller, så det är inga problem.
 

PCB

Audemars
Jag själv hade nog egentligen velat ha något aningen tunnare då jag har ganska klena handleder, men om man inte sitter och tokstirrar på den från sidan gör det inte så mycket. :)
Bär aldrig skjortor heller, så det är inga problem.


skjorta har jag heller sällan,,
jag har 17cm handled ,vad tror du ?
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
hrrmm,,5ATM
riktigt kasst ,men tycker den är så fin, att jag väljer att ignorera detta faktum :happyhappy:
kunde heller inte riktigt förlika mej med att den vanliga cq:n inte har lume heller.
för att få bra wr och lume, hade man fått gå på en hydroconquest, men har inte riktigt fastnat för dykare ,,,,Ännu :rolleyes:
Aa 5atm är skit. Min Rado har typ 3atm och jag oroar mig när jag tvättar händerna o_O
Väger upp detta med att ha en Stålfisk som har WR på 200atm dvs 2000m :happyhappy::cool::smug:

Jag gillar verkligen dykare men måste säga att din är betydligt snyggare än Longines HQ :)
 

sjobbe

Cartier
Grymt fin, framförallt den blåa tavlan som kontrasterar mot gmt-visaren. :)

För övrigt: "Loon'chin"
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Välkommen hit till KS och grattis till din första "riktiga" :) Den känslan kommer är speciell.
Jag tycker den ser fin ut, du kan säkert ha den på nato eller gummi till sommaren om du tröttnar på länk ;)
 

PCB

Audemars
Tack än en gång ,för det fina bemötandet man fått som ny här på forumet!

Lovar att återkomma med recension
Samt wristshots när klockan landar,
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Välkommen, och god lycka med den förväntade nedkomsten..eller ska vi säga ankomsten.
 
hej

har efter mycket kval bestämt vilket mitt första "riktiga" ur ska bli
valet föll tillslut på en longines conquest GMT
har dock inte sett den i verkligheten då närmsta AD ligger 30 mil härifrån,
beställde den från klockia.se
tyvärr verkar leveranstiden på just den blåa vara 4-6veckor

är lite nojig över tjockleken (14,4) samt den låga wr nivån
men tycker att uret är så pass mycket snyggare än den vanliga conquest, att det är värt det!!
vad tycker ni?
har jag tänkt helt galet?
någon här på KS som har erfarenheter av GMT?
mvh//peter
longines.png


Kan säga som så att den har inte den fina blåfärgen som du ser på bilden där! Hade en men sålde ganska snabbt då den inte såg ut som på bild, känns ganska mkt större än 41mm också i tillägg till att urverket låter som fan!
 

PCB

Audemars
Det är inte så peppande nä, men ren fakta dessvärre? Urtavlan är inte i närheten så blå som på bilder


säker du inte fick en svart?:D
skämt åsido,,,bilden jag lade upp var ju bland de klaraste ,om man bildgooglar .

men tycker ändå klockan verkar ha ett härligt färgspektra,i olika ljusförhållande
att urverket låter har jag läst på andra håll,
menar du att det är så högt att det är störande?
storleken ? ÄR den större än 41mm ,eller bara känns det så?
 
säker du inte fick en svart?:D
skämt åsido,,,bilden jag lade upp var ju bland de klaraste ,om man bildgooglar .

men tycker ändå klockan verkar ha ett härligt färgspektra,i olika ljusförhållande
att urverket låter har jag läst på andra håll,
menar du att det är så högt att det är störande?
storleken ? ÄR den större än 41mm ,eller bara känns det så?

Den är inte alls så blå som på bilder har en mycket ljusare blå! Urverket är väl inte väldigt störande men det låter ganska mycket! Den är 41mm men känns större har du handleder större än 17-17,5 så är det inget problem!

image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

PCB

Audemars
får man fråga hur stora handleder du har ?
(för det är väl din klocka på bilderna?)

tycker faktiskt färgen motsvarar mina förväntningar på bilderna
är det rotorn man hör från urverket då?
är det ett rasp eller ett klingande ljud?
tackar för de fina bilderna!
 
Det var min klocka ja, jag har mellan 17-18 beroende på värme! Det är rotorn som låter och det låter ganska mkt ett raspande ljud!
 
Topp