• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första klockan

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Helt ok klocka att börja med. Skulle nog våga kalla den "vanlig att börja med"..
Men jag skulle utan tvekan leta efter en automatisk klocka. Känns roligare och lättare att sälja när du vill gå vidare.
 

AgE

Omega
Priset är väl okej. Men måste instämma med övriga, satsa på den automatiska varianten (eller någon annan automat), annars tror jag du kommer ångra dig med tiden. Iaf om du fortsätter hänga här..
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Haha. Kommentarerna är väl tydliga, men jag måste ändå hålla med. Min första "riktiga" klocka var en Omega SMP som självklart är en keeper och finns kvar i lådan:

aa747cde6bb6e40061095d7024c739c5.jpg


Leta efter ett beggat automat-ex, så har du tillbaka större delen av pengarna om/när du vill byta ut den.

Och varmt välkommen hit till KS! :)
 

F-L-P

Panerai
Automatiska har mer själ och det är ganska magiskt med svepande sekund visare. Man hör rotorn surra och man bondar med den på nåt sätt. Precist tillverkade komponenter håller tiden näst intill perfekt år efter år.

Låter detta flummigt och inget du kan relatera till? Kör på kvarts. Funkar bättre, mindre strul oftast billigare.
 

Jonte73

Audemars
Max 8500-9000 kr för den där.
Köp en automat istället, mer känsla och lättare att bli av med.

De drar förbi relativt ofta på forumets köp och sälj.
 
Topp