• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första klockköpet!

degas

Breitling
36 tror jag också på. Det känns som att jag börjar få mer kött på benen när det kommer till klockval.
En Railmaster 36,2mm skulle vara på sin plats, men av det jag läst och förstår så är det ett samlarobjekt som har ett högre pris.
Finns det något annat alternativ bland Omega-klockorna i samma storlek och liknande design? Seamaster aqua terra är som minst 38,5mm?

Omega AT:n lär inte vara för stor på dig.
Det är ju en rätt liten klocka. Och 17 cm handledsomkrets är ju inte jättelitet.
 

Dahlstroem

Breitling
När eller hur kan man göra en annons i sälj/köp-delen på detta forum? Står att jag ej har behörighet. Hur går jag till väga för att få ta del av detta privilegium?

Nu har jag bestämt mig för att först och främst försöka hitta en Omega Railmaster 2804.52.37 (36mm). Om någon känner till en säljare får ni väldigt gärna höra av er!

// felix
 

jabla

Sarlacc
När eller hur kan man göra en annons i sälj/köp-delen på detta forum? Står att jag ej har behörighet. Hur går jag till väga för att få ta del av detta privilegium?
// felix

Vem får annonsera?
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar.
 

Dahlstroem

Breitling
Vem får annonsera?
Handla är öppet för aktiva medlemmar på forumet. Att vara aktiv på forumet innebär att du deltagit i diskussionstrådarna med minst 20 poster (en trevlig start är att presenterat sig i presentationstråden) och varit medlem i 7 dagar.

Tack för nyttig information! En presentation har jag hunnit med, känns fint att det finns en sådan del på forumet.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Nu dök denna pärla upp i säljforumet: https://klocksnack.se/threads/omega-railmaster.26750/

Passar typ rätt så perfekt in på min beskrivning av klocka, pris etc.. Borde man slå till?


Kul retromodell, tänk dock på att den aldrig är servad och är över 10 år gammal. Även om den går bra, tycker jag nog det är dags för en service för att byta oljor osv... Vet inte vad en sådan går på, men skulle tippa mellan 3-5000
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Kan hända att det räcker med en underhållsservice då den tydligen legat still långa perioder. Då byter man oljor, kollar gång men inga mekaniska delar. Kanske räcker.


Skickat från iPhone
 
Topp