• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första paketöppning/Annorlunda paketöppning

newk15

Cartier
Dags för min första paketöppning på KS. Det blir en ganska ovanlig variant då jag inte sett någon klocka från samma märke packas upp tidigare här (med risk för att jag är ute och cyklar).

Klockan slår 13:29 och jag läser på mitt tracking id att klockan levererats. Äntligen!! Till saken hör att jag väntat på klockan sedan slutet på augusti, så jag var något otålig när jag väntade på att jag skulle få åka hem från jobbet! Dessutom var den under en veckas period spårlöst försvunnen mellan USA och Sverige. Sådär kul.

Jag slänger mig in i kärran och åker genast efter jobbet till närmsta Coop för att hämta upp paketet. Jag duckar för både lapplisor och cyklister, kliver in i butiken med raska kliv och plockar ut vad som tillhör mig. Tålmodig som jag är lyckas jag vänta med att bryta upp förpackningen innan jag kommit hem, allt för att det ska kunna dokumenteras.:)


hS3VUXy.jpg


Äntligen framme! USPS Priority mail – direkt från staterna.
XThgkF0.jpg


Yep, välpackat som i så många andra trådar...
QBY5RFx.jpg


Svårskymtat. Första ledtråden.
tvLxxBI.jpg


Andra ledtråden. Börjar brännas?
EZzsxoq.jpg


Just det (?!), en Sea-gull! Någon som kan gissa vilken?
NovgZY2.jpg


Lättare nu?
ZdcUWpK.jpg

...
hKSaJWA.jpg


Där har vi den – en M199S! Köpt på impuls efter att ha läst mycket gott om den på andra klockforum. Det var rätt meckigt att få till köpet då det knappast kryllar av AD, samtidigt som den varit slut på lagret under en längre tid. Sammanlagt tog det ungefär 2-3 månader från första kontakt till leverans. Kunde dock inte varit mer nöjd med bemötandet från säljaren. Bilderna är tagna med iPhone. Det plus taskigt ljus ger inte optimala bilder, men good enough for government work. ;)

Bra förstaintryck hur som helst! Tavlan var gulare/guldigare/mer champagnefärgad än jag trodde. Dock framstår den i annorlunda ljus som mer åt det silvriga hållet. Dynamiskt – i like. Lite fler bilder nedan på skapelsen!
DQXMXQk.jpg

YWNM41e.jpg

YZYoWNA.jpg


Förstaintrycket är mycket bra. Den känns solid och mycket kvalitativ för det ringa priset. Som tidigare sagt så gillar jag att tavlan tycks skifta något i färg. Det är tyvärr lite svårt att återge på bild, speciellt med en iPhone.

Tjäna!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Coolt att kliva utanför boxen litegrann. Länge själv varit sugen på att testa en Sea-Gull. Vad man kan utläsa från internationella forum verkar det finnas både fans och "icke-fans" för att uttrycka sig diplomatiskt. Posta gärna några flera bilder vad det lider.
Best
garfield
 

newk15

Cartier
Tack alla! Den känns än bättre än igår vid paketöppningen och helhetsintrycket är förvånande bra. Chefen satt och sneglade på den flera gånger under dagens samtal. :cool:

Fler bilder kommer. Jag ska plåta den med systemkameran där hemma under dagsljus när tillfälle ges.

Vad är priset på denna ?
Jag fick loss den för drygt 4k med alla kostnader!

Grattis! Kul med lite annorlunda modeller på forumet! Gillar att det första Du gör är att bada med den... :)
Ingen minns en fegis. ;)
 
Topp