• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första(riktiga) klockan!?

Ricke

Breitling
Hej alla,


Till och börja med så är jag helt ny på detta forum, har ingen direkt kunskap om klockor. Men nu är det så att jag tänkt införskaffa min första(riktiga) klocka!

Jag hoppas att ni kan hjälpa mig. Jag har letat information om olika märken, om kvalité, design osv. Dock så är det ganska svårt att greppa vad som är det bästa för just den pengen jag tänkt lägga.

Jag uppskattar givetvis kvalité, att det allmänt ska hålla. Design är ju väldigt olika, men har tänkt mig ganska stilrent med någon form av metalband, svart botten/tavla, och gärna runt 43mm boett.

Min budget går upp till 10.000:-, vilken klocka är den bästa för dessa pengar? Antar att man får en automatisk klocka för dessa slantar?

Ös gärna med info, tips om klockor osv!


Tack!

//Ricke
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
43 är ganska stort, så då måste du ju också ha en dressare :) Så en Certina DS action kanske, och pengar över till annat kul att komplettera med?
 

TKVF

Panerai
Nytt el begagnat?
Typ av modell? Dyk, kronograf, dress...
Din ålder, arbete?

Har du sett någon som du verkar gilla?
 

Ricke

Breitling
Stort tack för responsen!


Jag jobbar som säljare, är 28 år. Jag är ingen "skrytsam" person, men gillar ändå stil!

Begagnat eller inte, bra fråga! Spontant känner jag nej till begagnat, då nytt är nytt så att säga. Men motivera gärna varför man ska köpa begagnat...


Jag hade tänkt mig i stil med denna klocka:



Mvh
 

Bilagor

  • certina-ds-spel-chronograph-watch-c0124171105700-1[1].jpg
    certina-ds-spel-chronograph-watch-c0124171105700-1[1].jpg
    55.9 KB · Visningar: 212

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Stort tack för responsen!


Jag jobbar som säljare, är 28 år. Jag är ingen "skrytsam" person, men gillar ändå stil!

Begagnat eller inte, bra fråga! Spontant känner jag nej till begagnat, då nytt är nytt så att säga. Men motivera gärna varför man ska köpa begagnat...


Jag hade tänkt mig i stil med denna klocka:



SNYGG, MEN TRÅKIGT ATT DEN SITTER PÅ EN INTEGRERAD LÄNK ifall man skulle vilja byta band på den. Med denna länk så sitter den nog där den sitter, men schysst var klockan lik väl.

Några andra märken som inte nämns är Fortis, Longines och Raymond Weil, begagnade Omega smp är inom budgeten också. Lycka till!
 

Ricke

Breitling
Har tittat runt o läst lite allmänt om de klockor som nämns i tråden. Och Longines verkar göra bra klockor, dessutom snygga! Någon som har erfarenhet av dessa klockor?

//Ricke
 

Nexus

Panerai
Glycine är ett märke du borde kolla in om du bangar på TYSKT UBÅTS-JÄVLA-STÅL. Jag är själv lycklig ägare till en Golden Eye som har ett nypris på tio och drygt halva beggat. Löjligt mycket klocka för pengarna.
 
Topp