• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första riktiga klockan

Qvarna

Omega
Hej på er,
Den senaste månaden så har jag gått i tankarna på att köpa en ny klocka.
I dagsläget så varierar jag mellan en Invicta 8926C, och en Cornische The Mistral 40 men känner nu att det är dags att ta steget in i klockvärlden.
Jag är helt inne på att det ska vara en dykarklocka, och har kommit fram till antingen en PAM328, Rolex 116613LB-SB, eller 116610LV.
Alla tre känns som gedigna klockor, och detta kommer verkligen bli en klocka jag kommer ha nästan varje dag.

Vad har ni för åsikter om de olika klockorna?
Ska man satsa på begagnat eller nytt?
Om beg, finns det någon bra sida som pekar ut hur man skiljer en riktig från en kopia?

mvh,
 

Wollen

Mao
2-Faktor
Har du testat pannan? De bärs stort pga kronskyddet.
Personligen hade jag satsat på en 116613LB utav de klockorna du listar.

Nytt eller begagnat beror på hur mycket du vill lägga.

Rankat enligt liggfaktor:
Garanti: 116613LB
Hög: 116610LV
Minus: Valfri panerai
 

Knight

Cartier
Nytt och modern sub i samma mening är aldrig fel. Överlägset snyggast när det kommer till dykare (men det ska va 114060). Här går dock åsikterna isär. Vissa på forumet gillar modern sub, andra inte. Jag vet inte om du kommer bli mycket klokare av åsikterna här, "köp det du gillar bäst ©"!
 

Nexus

Panerai
Intressant urval du siktar in dig på. Alla tre klockor är riktigt tidlösa klassiker (Ja, jag vet att det är en klyscha)
Har du provat klockorna? Pannan spelar nämligen i en helt annan liga rent storleksmässigt än subborna.
Begagnat är alla tre modeller säkra kort då samtliga har ett schysst andrahandsvärde. Om du tänker på sånt dvs.
Men, har du resurserna så skulle jag köra på ett nyköp. Eller sondera begagnatmarknaden för att se om du inte kan hitta en av varje ;)
 

Qvarna

Omega
Haha, liggfaktor. Sambon avskyr submarinern, men det är inte hon som ska bära den.
Ja, jag var inne hos Nymans förra veckan, och prövade Panerai.
Storleksmässigt så är den helt perfekt, men misstänker att den kan bli något stor som kostymklocka?
PAM är utan tvekan den som känns mest aktuell för tillfället, men 116613LB-SB är så ruskigt läcker.
Får fortsätta titta på bilder, och läsa på lite mer helt enkelt.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Har du armar att bära upp den är Pannan kanonfin. I just Panerais fall hade jag dock inte kört på länk, utan hade siktat in mig på PAM312 i stället.
Lyssna inte på Wollen; de enda brudarna du får minus hos med en Panna är de allra skankigaste; dem vill du ändå inte ha ;)

Oavsett vilken av de tre du väljer är det ett bra val; så gå på den som känns bäst för dig (självklart efter att ha provat live).

Vad gäller äkthet; som novis kan det självklart vara svårt att bedöma. Använd forumet och fråga, det finns enormt mycket kunskap och vilja att hjälpa här!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Subben är alltid ett säkert val som är klassisk och håller värde bra, men Pannan är en uppstickare.
Håller dock med föregående att inte gå på en Panerai med länk i så fall, utan en på läder.
En av de stora fördelarna med Panerai är ju möjligheten till alla coola band som finns!
 

Kim

Panerai
Kan säga att liggfaktorn är hög med Pannan.... Väldigt många tjejer som vanligen inte reagerar på vad man har för klocka, har kommenterat min panerai. Äger en PAM312.
Köp ingen tråksub, våga Panerai! ;)
 

Qvarna

Omega
Har du armar att bära upp den är Pannan kanonfin. I just Panerais fall hade jag dock inte kört på länk, utan hade siktat in mig på PAM312 i stället.
Lyssna inte på Wollen; de enda brudarna du får minus hos med en Panna är de allra skankigaste; dem vill du ändå inte ha ;)

Oavsett vilken av de tre du väljer är det ett bra val; så gå på den som känns bäst för dig (självklart efter att ha provat live).

Vad gäller äkthet; som novis kan det självklart vara svårt att bedöma. Använd forumet och fråga, det finns enormt mycket kunskap och vilja att hjälpa här!

Handleder runt 18cm så 44mm bör inte vara någor problem. Tänkte köpa på länk, sedan köpa till ett par straps i läder som man kan växla med.
Hittade denna (http://www.combat-straps.com/LATEST-PROJECTS.html) där det finns en hel del schyssta färger.
 
Topp