• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första riktiga klockan

Roffe

Panerai
2-Faktor
Ja den är riktigt snygg! Vad tyckte du om storleken på klockan? Flög den? Och isåfall, vad har du för omkrets på handleden? Något att säga om höjden? Bombar med frågor nu :D



Sjukt snygg, men rätta mig om jag har fel, denna är den förra modellen? Den nyare är väl större och har orange visare istället för röd? Föredrar egentligen den gamla modellen... Men är tveksam inför att köpa begagnat
Du har rätt, nya med orange visare har ref 116570 och den som är på bilderna är 16570, som enligt mig är snyggare. Varför drar du dig från begagnat? För du vill ha nytt, eller för du känner att kunskapen för beggat gör dig orolig?
 

BCKSTRM

Rolex
Ja den är riktigt snygg! Vad tyckte du om storleken på klockan? Flög den? Och isåfall, vad har du för omkrets på handleden? Något att säga om höjden? Bombar med frågor nu :D
Jag har 18.5 cm. Upplever inte klockan som stor. Den är ganska följsam (och på sätt och vis "rund") vilket gör den följsam. Dock är det klokt att prova först om du är osäker!
 

holma20

Panerai
Ja den är riktigt snygg! Vad tyckte du om storleken på klockan? Flög den? Och isåfall, vad har du för omkrets på handleden? Något att säga om höjden? Bombar med frågor nu :D



Sjukt snygg, men rätta mig om jag har fel, denna är den förra modellen? Den nyare är väl större och har orange visare istället för röd? Föredrar egentligen den gamla modellen... Men är tveksam inför att köpa begagnat


16570 är den äldre stämmer, på 40mm:) det tycker jag är alldeles lagom iaf för min handled,
Jag har bara köpt begagnat har aldrig varit några problem,
Första gången som du var jag givetvis skeptisk men de gick över!
Om du känner dig osäker gör upp affären hos en AD och få ett äkthetsintyg/värdepapper i ditt namn så har du även till försäkringsbolaget;)
 

Kasper

Friends of KS
Du har rätt, nya med orange visare har ref 116570 och den som är på bilderna är 16570, som enligt mig är snyggare. Varför drar du dig från begagnat? För du vill ha nytt, eller för du känner att kunskapen för beggat gör dig orolig?

Både och, eftersom det blir den första "dyra" klockan jag köper så känns det lite speciellt och jag skulle gärna vilja ha den ny. En speciell känsla att veta att den helt och hållet är min och att ingen annan har haft den :) Kan helt klart tänka mig begagnat i framtiden, men vill inte att denna första klocka ska vara det. Sen känns det väldigt svårt att köpa begagnat, men jag är övertygad om att det finns hjälpsamma forummedlemmar som kan hjälpa till isåfall :)
 

Kasper

Friends of KS
Jag har 18.5 cm. Upplever inte klockan som stor. Den är ganska följsam (och på sätt och vis "rund") vilket gör den följsam. Dock är det klokt att prova först om du är osäker!

Okej men då har du nästan 2cm större handleder då. Däremot har jag ganska platta handleder så jag tror att 42mm kan funka ändå. Testade den gamla pelagosen hos rob engström för ett tag sen och tyckte att den satt bra. Kunde inte klaga mycket på höjden, men frågan är om man kommer fortsätta tycka det efter att ha haft den ett tag? Och där pelagosen satt bra så satt suben perfekt...

16570 är den äldre stämmer, på 40mm:) det tycker jag är alldeles lagom iaf för min handled,
Jag har bara köpt begagnat har aldrig varit några problem,
Första gången som du var jag givetvis skeptisk men de gick över!
Om du känner dig osäker gör upp affären hos en AD och få ett äkthetsintyg/värdepapper i ditt namn så har du även till försäkringsbolaget;)

Som sagt, kan tänka mig begagnat nästa gång, men denna vill jag helst ska vara ny :) Men då kanske jag kan stryka den från min lista för tillfället iallafall. Ett steg närmare ett beslut :D
 

holma20

Panerai
Okej men då har du nästan 2cm större handleder då. Däremot har jag ganska platta handleder så jag tror att 42mm kan funka ändå. Testade den gamla pelagosen hos rob engström för ett tag sen och tyckte att den satt bra. Kunde inte klaga mycket på höjden, men frågan är om man kommer fortsätta tycka det efter att ha haft den ett tag? Och där pelagosen satt bra så satt suben perfekt...



Som sagt, kan tänka mig begagnat nästa gång, men denna vill jag helst ska vara ny :) Men då kanske jag kan stryka den från min lista för tillfället iallafall. Ett steg närmare ett beslut :D

Va känner du över SS då?
Ja tycker iaf att de har ett gäng som är snygga till ett lite mildare pris!:)
 

holma20

Panerai
Va känner du över SS då?
Ja tycker iaf att de har ett gäng som är snygga till ett lite mildare pris!:)

Lite dåliga bilder men:)


image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Ja den är riktigt snygg! Vad tyckte du om storleken på klockan? Flög den? Och isåfall, vad har du för omkrets på handleden? Något att säga om höjden? Bombar med frågor nu :D



Sjukt snygg, men rätta mig om jag har fel, denna är den förra modellen? Den nyare är väl större och har orange visare istället för röd? Föredrar egentligen den gamla modellen... Men är tveksam inför att köpa begagnat

Varför tvek på beg? Explorer2 finns ju extremt många av till salu. Och i måndag olika priser. Men kolla på legit sidor så är det ju väldigt ofta helt 100. Var också fundersam över beg i början, men har inte misslyckats/varit missnöjd än.
Tillägg: speciellt om det är den gamla, 39mm du vill ha.
 
Topp