• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första uppackningen! Och det är vintage!

Sååå, min första paketöppning här dåva. :)

Klickade hem denna rackare från tratten förra veckan, en vild chansning!
vwAnwiF.jpg


Hoppades på att det skulle vara en sådanhär, till höger:
vintage_divers_watch_-2651705337512410.jpg


Så idag fick jag paketet, från Götlaborg!
8MUQJg4.jpg


Karva lite med kniv
G51w7lH.jpg


Ordentligt förpackat!
YdbVVqW.jpg

L9fJTDt.jpg


Och här har vi då den! Med ett riktigt gammalt slitet racingband och en grymmt porrig vit bezel. Den verkar gå bra, men timex urverk är inget roligt att pilla med.
b1oS2B9.jpg


Wristshot!
7ceWeBp.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Haha, fick hem en Timex förra veckan (betalade enbart för portokostnaden) som hade problemet "går, men stannar ibland". Efter ett öppnande av en kexig boett och konstaterande att detta inte var ett urverk, tog det mig exakt 10 minuter att göra den oreparerbar... Hoppas för din skull att din håller längre och ej är i behov av service! :)

Btw, din Timex ser grym ut!

GbNPrCV.jpg


 
Timex-urverken är som sagt helt hopplösa att arbeta med. Har plockat sönder ett par som jag aldrig fått ihop igen. Vet hur de ska sitta ihop, men finner det omöjligt att göra :p Kolla med McGyver han kanske kan? :)
 
Jag visste inte att de var så hemska, trodde i min enfald att de skulle se ut som enklare urverk gör i största allmänhet... Ack så fel jag hade! ;)

De är väldigt enkla för som urverk, knappt några juveler eller smörjning utan allt är bara hopsatt och funkar. Men det är hopsatt på ett svårt sätt. Kronan hålls, har jag för mig, tex på plats med två smååååååååååååå plattor som skall stå upp på bottenplattan och hållas hop i toppen med den övre plattan, något som jag finner omöjligt att göra :p
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
De är väldigt enkla för som urverk, knappt några juveler eller smörjning utan allt är bara hopsatt och funkar. Men det är hopsatt på ett svårt sätt. Kronan hålls, har jag för mig, tex på plats med två smååååååååååååå plattor som skall stå upp på bottenplattan och hållas hop i toppen med den övre plattan, något som jag finner omöjligt att göra :p


Den delen gick iaf ok för mig, fungerade som vanligt med 1,5 varv på skruven och kronan gick att dra ut... rotorn demonterades utan större bekymmer, meeen sedan tog det stopp :D
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jäklar, nu blev jag med Timex igen! ;) Ska bara byta batteri den här gången, sen får den hålla så länge som den känner för...

lamneWL.jpg
 
Topp