• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första utlandsresan med en klocka man bryr sig om

Köp en billigare klocka för sena kvällar?


  • Totala väljare
    122

Winb

Breitling
hejsan alla! Är ny här, både på forum och på i klockvärlden och jag ska ut och resa!
Prag en vecka med en polare och det kommer med största sannolikhet bli ganska blött..
Jag är såklart nojig över att bli av med min klocka, självklart är den försäkrad såsett men känns ändå lite nervigt.
Så till min fråga, går i tankar om att köpa en seiko eller liknande nu när vi är iväg om vi ska ut på kvällen eller på marknader, är man galen då? Oroar jag mig i onödan?
Eller ska jag skita i oron och bara njuta av semester?
Tack på förhand!
 

Bilagor

  • C033E391-193F-4268-9726-BED97B73D829.jpeg
    C033E391-193F-4268-9726-BED97B73D829.jpeg
    88 KB · Visningar: 10

CVesper

Cartier
2-Faktor
Jag brukar inte ta mina dyrgripar om jag vet att jag ska vara på mkt marknader och barer när jag är på semester... däremot tar jag kanske med 2-3 klockor om jag ska vara borta en vecka, klär man upp sig någon dag är det ju kul att göra det fullt ut. Klockan är ju ersättningsbar, men tråkigt att få stryk för en klockas skull, men det kanske bara är jag.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Vad är agendan för de sena kvällarna? Ska du ut med familj eller liknande och äta och umgås bara är det lugnt, men ska du festa nivån hårdare så kan det vara smart att köra någon enklare klocka som inte är lika tråkig att skada eller tappa :D
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
För regnet du oroar dig för så är det bara att ta med dessa kläder!

E2360CC6-CDDD-45B9-9BAC-1E5A935682A6.jpeg



Beträffande klockan ifråga, så håll dig så pass nykter så du vet vad då gör, håll dig hela tiden till huvudgator, torg där det finns folksamling osv.
 
Senast ändrad:

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Du kommer inte kunna ”skita i” din oro.

Är det ett stort problem för dig om någon plockar av dig klockan? Isåfall, på vilket sätt?
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Första resan med en dyrare klocka? Förstår nojan men det går över när du väl har åkt iväg och kommit hem med klockan i behåll. Guld-Rolex/AP är en sak men det här är en standard SMP. Klart du vill ha den på dig där och även på kvällarna. Ta det lite lugnt med ölen bara, det är det som kan sätta spår i den.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
hejsan alla! Är ny här, både på forum och på i klockvärlden och jag ska ut och resa!
Prag en vecka med en polare och det kommer med största sannolikhet bli ganska blött..
Jag är såklart nojig
över att bli av med min klocka, självklart är den försäkrad såsett men känns ändå lite nervigt.
Så till min fråga, går i tankar om att köpa en seiko eller liknande nu när vi är iväg om vi ska ut på kvällen eller på marknader, är man galen då? Oroar jag mig i onödan?
Eller ska jag skita i oron och bara njuta av semester?
Tack på förhand!
Eftersom du är så nervös att du startar en tråd för att få hjälp i frågan är svaret redan givet. Köp en G-shock gw-m5610 och härja loss. Dom här svaren med "det är bara en Omega" kan du glömma. Dom som rånar fulla turister har full koll (grejerna ska nämligen säljas efteråt). Besitter du inte något våldskapital, vilket jag inte får intrycket av, ta det säkra före det osäkra.
 

sir alex

Panerai
Jag traskade genom Skid Row (pundarkvarter i LA) med min sub för någon vecka sedan utan konstigheter. Tror du kan vara lugn i Prag såvida du inte dricker dig medvetslös.
 

Swizz beat

Patek
2-Faktor
hejsan alla! Är ny här, både på forum och på i klockvärlden och jag ska ut och resa!
Prag en vecka med en polare och det kommer med största sannolikhet bli ganska blött..
Jag är såklart nojig över att bli av med min klocka, självklart är den försäkrad såsett men känns ändå lite nervigt.
Så till min fråga, går i tankar om att köpa en seiko eller liknande nu när vi är iväg om vi ska ut på kvällen eller på marknader, är man galen då? Oroar jag mig i onödan?
Eller ska jag skita i oron och bara njuta av semester?
Tack på förhand!
Vi pratar Prag här, kände mig själv väldigt trygg på nätterna när jag var där och slirade. Vågar du gå ut och partaja med klocka på hemmaplan är det inga problem där. Känner du dig ändå osäker, ta det säkra före det osäkra och lämna klockan på hotellet när du går ut på kvällen, enkelt :)
 

Zorin

KS Explorers Club
2-Faktor
Om du är nojig så kolla vad som gäller med ditt försäkringsbolag. Om försäkringen täcker klockan vid skada, stöld eller förlust så behöver du ju inte oroa dig så länge det inte är en släktklenod eller dylikt.
 

seppo

Omega
2-Faktor
Var nyligen där och tyckte alla ställen var lugna utöver just torget i gamla stan oavsett tid på dygnet. Det är jävligt folktätt nämligen, men bara hålla extra koll när man står tätt mot andra.

Jag kände mig dock mycket säkrare där jämfört med här hemma, och tyckte faktiskt exakt likadant i Polen och Ukraina (Kiev). Kanske för att man inte har lika bra koll, men ändå. Otippat tryggt i öst eller hur man ska säga :)
 
Senast ändrad:

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Som nämt ovan, om du behöver skapa en tråd så lämna klockan hemma och fokusera på att ha kul.

Jag va där nyligen och stökade, rekommenderar horror escape room "the chaimber" i Prag. :)
 
Senast ändrad:
Topp