• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

första vintage klockköpet

Faydon

Breitling
efter att ha läst runt lite i forumet så tänkte jag idag besöka gamla klockor i Odenplan .

Sitter just nu spänd vid datorn och planerar hur jag ska ta med mig ditt.

Får jag till ett köp så blir det min första klockköp,( förutom min daniel wellington klocka jag har runt armen suck *skäms något*) men jag gillar den .
 

Helvetia

Cartier
Var beredd på att det kan ta ett par besök innan han visar allt han har i lådorna. Annars är han riktigt skön och kunnig, så var frågvis.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Kul, hoppas det blir något köp. Bli dock inte besviken om just de klockor som han visar på hemsidan inte finns kvar. Har för mig att hemsidan uppdaterades senast någon gång, strax innan Dackefejden.

mvh
theargonaut
 

Faydon

Breitling
Hej det blev faktiskt två klockor en lagonda och en omega bilder kommer på kvällen.
Är kär :)
Frågade även efter ryska ur men ack inget han hade. Otroligt trevlig herre vi pratade nog i 2 timmar.

Sitter just nu på tunnelbanan på väg till ett barnkalas och är redan en timme sen.
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
De ryska klockorna har jag nog lagt beslag på tyvärr!:(:)
Kul med dina nya inköp! Skall bli spännande att se bilderna!
 

Faydon

Breitling
Lycka till, posta bevisen sen!
/j
Gött, ska bli intressant att se vad det blir för något!
De ryska klockorna har jag nog lagt beslag på tyvärr!:(:)
Kul med dina nya inköp! Skall bli spännande att se bilderna!

Här en bild på alla klockor jag äger. Natobandet fick jag med på köpet




ni får ursäkta bilderna är tagna väldigt snabbt och med en iphone
 

Faydon

Breitling
Snygga klockor du fick med dig! Hur såg det ut i butiken? Hade han en del att välja mellan?


joo det fanns en hel del omegor att välja mellan men ingen under 4k. Förutom min dvs :p
3 eller 4st låder med äldre omegor.

Sen så fanns det några japsare, några enstaka tission och certina men inga som såg trevliga ut.

Tänkte åka tillbaka till honom nästa helg och se ifall han har något dykare eller något med blå urtavla.
 
Topp