• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förstaklocka, Breitling eller Omega

Erkkan

Omega
Har påbörjat köpprocessen för att köpa min första riktiga klocka och har kommit fram till två egentliga huvudkandidater. Omega Seamaster Automatic 41mm och Breitling Superocean 42mm. Årsmodellsmässigt tänker jag mig från 2000 och framåt. Hur ser ni på de här två alternativen? Klockan är tänkt att användas dagligen och bör således var relativt allround för att passa både vid lite "sportigare" tillfällen och när man ska vara lite mer dressad. Min budget är max 20.000kr. Har hittat en fin Breitling Superocean i England som är nyservad och -polerad, är dock något tveksam till att köpa utomlands. Hur ser ni på mina alternativ och har ni några bättre kandidater? :)

Tack på förhand!! ;)
 

Rulle

Audemars
Har påbörjat köpprocessen för att köpa min första riktiga klocka och har kommit fram till två egentliga huvudkandidater. Omega Seamaster Automatic 41mm och Breitling Superocean 42mm. Årsmodellsmässigt tänker jag mig från 2000 och framåt. Hur ser ni på de här två alternativen? Klockan är tänkt att användas dagligen och bör således var relativt allround för att passa både vid lite "sportigare" tillfällen och när man ska vara lite mer dressad. Min budget är max 20.000kr. Har hittat en fin Breitling Superocean i England som är nyservad och -polerad, är dock något tveksam till att köpa utomlands. Hur ser ni på mina alternativ och har ni några bättre kandidater? :)

Tack på förhand!! ;)

Om.ditt högsta är 20 så hade jag nog sparat några månader till och köpt en ny !
Du kan ju få en superocean heritage för runt 25 samma gäller ju seamastern och då får du en helt ny där du sj får sätta första repan på , som inte behövs servas på ett bra tag och där du hwlt enkelt lär sitta bekymmer !
 

Richie

Audemars
2-Faktor
Köp en Breitling! Länken på Seamastern är ju bottenful..

Har ju legat några "nästan nya" Avenger GMT's och Seawolfs för 22-25k här på K&S den senaste tiden :) även Steelfish ligger ju däromkring, de är dock lite ovanligare.
 

TouchingEvil

Cartier
IMG_8249.JPG
Omega
 
D

Deleted member 11690

Guest
Jag hade tagit bratten om valet stod mellan dessa :D generellt känns omega mer safe och funkar alltid, breitling är coolare och roligare. Gillar båda märkena :)
 

Erkkan

Omega
Borde nog göra vissa klargöranden, min budget är absolut max 20.000 och det är den gamla generationen av Superocean jag är intresserad av, således är det inte aktuellt att köpa nytt o_O:) Gillar inte den nya i närheten lika mycket som de äldre varianterna.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Jag tycker Breitling är bra mycket roligare då det inte alls är lika vanligt som omega (iallafall ute i den verkligen världen:D).

Gillar också de äldre modellerna bättre än de nya, riktigt schyssta!
 

SIRdavid

Panerai
Har påbörjat köpprocessen för att köpa min första riktiga klocka och har kommit fram till två egentliga huvudkandidater. Omega Seamaster Automatic 41mm och Breitling Superocean 42mm. Årsmodellsmässigt tänker jag mig från 2000 och framåt. Hur ser ni på de här två alternativen? Klockan är tänkt att användas dagligen och bör således var relativt allround för att passa både vid lite "sportigare" tillfällen och när man ska vara lite mer dressad. Min budget är max 20.000kr. Har hittat en fin Breitling Superocean i England som är nyservad och -polerad, är dock något tveksam till att köpa utomlands. Hur ser ni på mina alternativ och har ni några bättre kandidater? :)

Tack på förhand!! ;)
Min första klocka var en Omega Aqua Terra Seamaster.. Hade den i några år och sedan aldrig återvätn.. Har dock alltid återvänt till Breitling.. Så, precis som hedervärda forummedlemmar precis nämnt.. Kika lite i den Officiella Breitling tråden :bookworm:
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Borde nog göra vissa klargöranden, min budget är absolut max 20.000 och det är den gamla generationen av Superocean jag är intresserad av, således är det inte aktuellt att köpa nytt o_O:) Gillar inte den nya i närheten lika mycket som de äldre varianterna.
Superocean är riktigt snygg. Den tycker jag är det roligaste alternativet.
 
Topp