• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förstaklocka - budget: 30'.

Scipio

Patek
2-Faktor
Hopplös fråga på ett sätt då vi alla väljer olika. Därför är det här hur jag tänker. Omega Seamaster Planet Ocean tänker jag först på som första klocka. Kostar ca 20000 kr. Du får ett riktigt bra inhouseverk, 2500. Varken panerai eller rolex kan du få för 30000 kr om du vill ha någolunda nytt. Du riskerar att få lägga ner ca 4000 kr extra på en service. Panerai hat ETA-verk i den prisklassen. Hublot vet jag för lite om för att ha åsikt om. Välj efter hjärna och hjärta. Det brukar bli bäst. Lägger du 20000 kr på en omega får du tillbaka pengarna när du vill ha klocka nr 2. Personligen är Panerai min favorit men de blir riktigt snygga när de har den utskurna tavlan. Jag går efter hur mycket min puls går upp när jag håller i klockan. Sist pulsen gick upp höll jag i en Panerai Submersible 47 mm. Lycka till!


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 
Jag säger inte att det är rätt, jag säger bara att en 14060 är svårslagen!
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

Onelund

Rolex
Äsch

va inte så mainstream att köra en sub det första du gör. Nu glömde jag kolla vart du bor men gå till en urmakare som säljer kvalitetsur och testa vad du själv gillar,

alternativt tar du på dig din nuvarande dinka (oavsett om det är en Michael Kors eller Casio) och går på en GTG, då kan du säkerligen få klämma på alla möjliga klockor.

Om jag hade varit i dina brallor så hade jag köpt denna https://klocksnack.se/threads/panerai-pam-111.22719/ en panna med 6straps till så har du en bra start :)
 

Kurzk

Breitling
Aqua Terra 231.10.42.21.01.002 kanske? Troligtvis inte storsäljaren hos ÅF men en riktigt snygg och annorlunda klocka.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Noami

Cartier
Är huvudsakligen på jakt efter en Sub nu. Som jag har förstått det är den genomsnittliga 14060 från år 90-talet och bör kosta runt 30 000kr. Har ej hittat någon fräsch Explorer 2 eller GMT inom min budget. Vem vet? Kanske dyker det upp någon, de är ej uteslutna.
Passar på att återigen tacka för er hjälp.

//Nom
 
Topp