• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvandlingen är färdig

HolyCrap

Omega
Hej,
minns ni denna:

M00FNCe.jpg


Säkerligen inte, men den hamnade i min ägo sedan min far tyckte att jag hade mer intresse av den än han.

Så, efter en lång sommar utan den så har den nu återvänt till mig i ny skepnad. Ett bytt glas och ett lämpligt armband gör enorm skillnad och den vågar nu visa sig offentligt!

Och här är resultatet:

hN12lHN.jpg


Ville bara dela med mig när jag för en gångs skull lyckades ta en bild jag blev nöjd med :)

Får tacka bya att ha ordnat glasbytet åt mig.

Trevlig fortsättning på sommaren!
 

fredrikb

Cartier
Tjusigt! Men är även urverket bytt? Den första bilden har engelsk datumvisning, och den andra bilden verkar ha tysk?

Eller är det ett tvåspråkigt veckodagshjul?
 

HolyCrap

Omega
Tack alla! Skillnaden är verkligen enorm.

Snyggt! Hoppas bara du fick behålla originalglaset ;)

Nja, har inte fått tillbaka det tyvärr. Men det var fullt med repor och hade en del sprickor längs kanten så tveksamt om det är nåt att ha.

Blev riktigt bra! Använd den väl nu :)

Ska använda den med försiktigthet.

Mycket snyggt! Var fick du tag i glas?

Lämnade in den hos min lokale urmakare, bya, som ordnade det. Inte hundra på var den faktiskt fixades.

Tjusigt! Men är även urverket bytt? Den första bilden har engelsk datumvisning, och den andra bilden verkar ha tysk?

Eller är det ett tvåspråkigt veckodagshjul?

Den är tvåspråkig. Var tysk från början men jag lyckades byta till engelska när jag pillade på den innan förebilden togs. Fick den tillbakaställd till tyska efter inlämningen.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Vill bara förtydliga att det där med originalglaset var ett skämt. Då det snackas en del om att man ska behålla originalglaset mm, om det ersätts av ett serviceglas, för att man ska kunna återställa klockan till original, vid en framtida försäljning. Detta gäller dock framförallt lite dyrare vintageklockor.
 

HolyCrap

Omega
Vill bara förtydliga att det där med originalglaset var ett skämt. Då det snackas en del om att man ska behålla originalglaset mm, om det ersätts av ett serviceglas, för att man ska kunna återställa klockan till original, vid en framtida försäljning. Detta gäller dock framförallt lite dyrare vintageklockor.

Misstänkte det, men man vet ju aldrig :D
 
Topp