• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvara skjortor och kavajer med knapparna stängda?

Knäppa knapparna?

  • Ja

    Röster: 25 71.4%
  • Nej

    Röster: 10 28.6%

  • Totala väljare
    35

keroro

Rolex
2-Faktor
Jag knäpper tre översta knapparna. Tycker att kragen behållt sin form bättre när det är dags för användning, snarare än tyget blir mindre skrynkligt.
 

Rookien

Panerai
kemtvättar alla skjortor, då är alltid de tre översta knäppta, dvs det borde finnas en poäng i det.
 
  • Like
Reactions: jhm

Callxx

Cartier
2-Faktor
Skjortorna knäpps alltid, ren vana!
Kavajerna knäpps ej, alternativt en knapp om galgen även huserar ett par byxor!
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag knäpper de Två-tre översta då jag tycker kragen håller formen bättre.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Kör mest Eton o de skrynklar aldrig. Knäpper däremot krag knappen då de hänger snyggare på galgen då :)
 
Knäpper översta knappen på skjortor då jag inbillat mig att kragen håller sig bättre samt att de bättre stannar kvar på galgen. Men kanske ska överväga att sluta med det efter inspel från Singular..
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
Hmmm, det här har jag funderat på en del...

Kör följande:
Strykfria skjortor: knäpper rubbet
Icke strykfria skjortor: knäpper översta, känns som att kragen blir snyggare
Kavajer: skulle inte komma på tanken att knäppa

Singular som typ kan namnet på alla som syr hans skjortor har säkert gått till källan och frågat dem på perfekt italienska vad de rekommenderar, eller??
 

Thorn

Friends of KS
Jag resonerar att jag absolut inte vill ha något drag alls i knapparna. Med tanke på att de ofta hänger ganska tätt ihop så är det lätt hänt. Tvättar för övrigt alltid skjortor i tvättpåse med.
 
Topp