• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvaring av Klockor

Jag har börjat inse att jag behöver ett smidigt sätt att förvara mina klockor på.

Har ni några tips på hur man ska förvara dom för att säkerställa att de håller skicket?

//Omega ekonomen
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
En sån här box tycker jag är smidig. Lätt att få in i en låda/garderob också.
89612C50-2D90-4D4E-9489-C385A24F5082.png
 

ursula

Omega
Jag har en watch winder från Klockson och en klockrulle i läder köpt av en på forumet. Den senare är främst för att ta med klockor när jag ska iväg. Windern är där klockan lever på dagarna, är bland det bästa jag köpt när det kommer till tillbehör.
 

NQ2

Omega
Den var snygg! Hur fäste du hållarna i skåpshandtagen?
Danne
Tack! Handtagen från biltema har gänga för M3(har jag för mig), och klockhållaren har ett hål som skruven passar igenom. Hållarna kostade en slant och verkar vara lite knepiga att hitta, vid leverans satt dom på en fot som var avsedd att monteras i en butikshylla. Jag har letat runt lite efter fjädermetall för att kunna göra egna.
 

daviid

Omega
Kan tipsa om en läderbricka från HM home, kanske något liten, men för 199:- var den klart värd det!
 

Bilagor

  • 5770152D-24B2-42B0-90BD-1C902E6BABD9.jpeg
    5770152D-24B2-42B0-90BD-1C902E6BABD9.jpeg
    325 KB · Visningar: 48

break out

Omega
Det finns många trådar om förvaring men jag hittar inte svar ändå. Finns det någon klockrulle i tex canvas för runt 10 klockor som är väldigt prisvärd? Tips mottages tacksamt.
 

xjoeyw

Omega
Om poängen är att skicket på klockorna ska hållas måste väl ändå en winder vinna? Så alla oljor drar runt och urverket får lite daglig kärlek... :)
 
Topp