• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvaring.?!

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Det ploppar upp trådar om värde på samlingar och liknande.

Och jag satt med min andra hälft och diskuterade att vi borde skaffa nån form av kassaskåp eller liknande att förvara lite saker i.

Så nu tänkte jag höra med er hur ni gör med era klockor/smycken och allt annat av värde. Ni kanske har något bra kassaskåp att tipsa om?

Har kikat typ Jula/biltema men vet inte om dom håller brandklass och hurvida kvaliten är på dessa.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Bankfack är bäst, fast tråkigt att inte kunna ta fram saker med ögonblicks varsel. Begagnade jätteskåp är billiga om man hämtar, och en ny låssats kostar inte skitmycket. Beror ju på hur mycket plats man har (och hur mycket man vill jäklas).

Hur vi gör är höljt i dunkel...
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Kom ihåg att bulta det i golvet bara...

Jag trodde inte att folk gav sig på hela kassaskåp, men bara några månader sen, blev en nära vän av med sitt vapenskåp,
där han också förvarade klockor och smycken!:rage:

Var försiktig, skulle inte köpa något på jula/biltema som ska förvara mina grejer.

Mvh Lars;)
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Efter att vi haft inbrott i huset så köpte jag ett gammalt vapenskåp, billigt när det stod på tredje våningen utan hiss...

Perfekt när det står på tredje våningen UTAN hiss, då skulle jag känna mig säker iallafall :)
Roligt att frakta kan jag tänka mig...
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Jo tror inte det blir bankfack då det blir lite begränsat.. känns som att ett beg skulle vara det bästa faktiskt, jag kan dock inte bulta det i golvet för då skulle golvvärmen bli arg :bored: Men finns väl så man kan dra det i bakvägg.
 

Onelund

Rolex
Bor rätt enskilt haft inbrott flera gånger, testat det mesta i larmväg, kassaskåpet bröt de upp. numera är det bara bankfack som gäller och något enstaka ur hemma.
 

Vesper

Rolex
Är också intresserad av ett kassaskåp, något vettigt bör det väl finnas?


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

mattande

Post nr 1 miljon? Oui, ce fut moi!
Bankfack är att rekommendera. Är man hemma vid inbrottet kan det uppstå otrevliga situationer om tjuven vill att man ska öppna kassaskåpet.
Jo självklart. Men tanken är att gömma det i en typ garderob. Sen är jag jävlig stark och sover med en golfklubba bredvid sängen :blackeye:
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Problem solved.
Dottling-Liberty-Barcelona-Safe.jpg
 

LarsG

Ty internationalen åt alla lyckan bär!
Bor rätt enskilt haft inbrott flera gånger, testat det mesta i larmväg, kassaskåpet bröt de upp. numera är det bara bankfack som gäller och något enstaka ur hemma.

Men kassaskåp från Lidl är inte de bästa...
Har förövrigt haft inbrott 5 gånger på 14 år i samma hus (stockholm):(
 

Knight

Cartier
Bor man i lägenhet, så är en bra säkerhetsdörr högsta prio!

Kombinera det med låsbricka i husets entre, bostad näst högst upp (fick höra att tjuven väljer nedre botten alternativt högst upp?) och en granne som inte bryr sig om att installera sjutillhållarlås. Det vore då fan om nån ändå skulle få för sig att göra inbrott hos just mig.
 

Onelund

Rolex
Bankfack är att rekommendera. Är man hemma vid inbrottet kan det uppstå otrevliga situationer om tjuven vill att man ska öppna kassaskåpet.


mm kom att tänka på guldhandlaren i stockholm som blev tvingad att lämna ifrån sig både kod samt nycklar till sin affär, trots detta fick det en trist utgång
 

MBx

Cartier
Vapenskåp och ett hagelgevär... :cool:

Riktiga dyrgripar bör nog förvaras i bankfack.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Va fan. Kassaskåp? Har bara 4 klockor och de får plats typ under kudden om jag inte är hemma.
 
Topp