• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvaringsboxar

David74

Omega
Hur förvarar ni era klockor? Skaffade mig just en förvaringsbox som jag tycker är rätt cool. Då jag inte har tio klockor än tänkte jag att man kan använda de ännu inte upptagna facken till manschettknappar.

03e6f77d118d1db465d93c0c141b807d.jpg


b72a4873aed3d2b20bb4629db1962a82.jpg

acb34fc84b1b846be146ddcc741fe7c3.jpg

d8f966760d9a9a346198f11332a55179.jpg
 

SSL

Audemars
Ska testa Beco i svart pianolack för 5 klockor. Inväntar leveransen.
Hade Rainer i svart trä för 6 klockor förut, men krängde den här på KS. Hittade sen inget intressant, så skaffade en Rainer för 6 igen, hehe. Den ska krängas också om Becon är nice. Jävligt krånglig man är ibland...
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Jag köpte en svinbillig klockbox för 4 klockor på albreckts guld (149.- tror jag), som jag sedan länge växt ur. Ett tag fick de finaste bo i lådan, och de andra låg löst, men numera har jag lite svårare att välja ut mina topp 4. (Jag tror det här är definitionen av lyxproblem) Jag köpte ett antal klockpåsar på ebay för nästan ingenting alls, för klockorna som låg löst, men det är lite tråkigt att det blir så svårt att se dem. Jag brottas lite mellan att det är sjukt sexigt att se alla klockor på samma gång, och att det är pretto. Jag tror det kommer sluta med att jag bygger en egen låda, jag ska bara hitta tid till det.
 

David74

Omega
Jag köpte min på watch-tool.de som har ett ganska stort utbud. De har även en winder för 16 klockor som de tar 89 000€ för. Tyckte dock det var lite mycket med plats för 16 klockor. Den är dessutom hiskeligt ful.

13b6882a7e479233b83b0e09ecf0765f.jpg
 

RDFG

Cartier
Någon som har tips på prisvärda klockrullar? De jag sett brukar kosta typ 600:- som jag tycker känns lite magstarkt. Skulle behöva en med 3-5 fack
 
Topp