• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förvirrad själ ska välja klocka, tips och råd mottages!

Moneyline

Breitling
Hej,

Är på jakt efter en ny klocka och behöver lite tips, råd och smakråd.
Har haft min Panerai Luminor nu i snart 4 år och klocksuget efter annat har börjat komma tillbaka.

Har fastnat av någon anledning för en äldre (90's) Breitling Chronomat Guld/Stål versionen med mörk urtavla. Missat två stycken på blocket senaste veckorna för 8k resp. 10k. - Är det vad dom är värda cirka?
-För/Nackdelar med denna modellen?

Men vid lite eftertanke så kanske jag bör bredda mitt sökande lite, kikat ett par dagar fram och tillbaka på dessa (fortfarande Breitling)
http://www.blocket.se/malmo/Breitling_Chronomat_Evolution_guld_stal_55743983.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Breitling_Chrono_Cockpit_B13358_guld_stal_57197983.htm?ca=11&w=3

(Cockpiten är dock nästan lite för skrikig för min smak men om man kunde få den billigt möjligtvis..)

Bu, bä med dom? Vad hade ni betalat för den ena respektive den andra?



Och slutligen, kanske borde öppna ögonen för andra märken och modeller. Öppen för förslag, budget ligger ungefär mellan 10-40k.
 

Snårtas

Rolex
Fördel: ?
Nackdel: det är en Breitling...

Mellan 10-40 så finns det ju hur mycket som helst att välja på. Är G/S ett måste? Då kan du ju köpa en sån här inom din budget!
image.jpg
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej.
Har haft många sådana. Riktigt trevlig klocka till rätt pris begagnad.enligt mig absolut rätt
Tyngd med stållänk så otroligt skön på armen

8000 är nog absolut lägsta pris du kan hitta den för. Då troligtvis utan stållänk och ofta lite sliten på guld
Knapparnas förgyllning och utan Box/ papper. Annars kan de ligga på 10,12 16 och ibland
Över 20 tom.
7750 verk så lättservad av vilken urmakare som helst
Modellen verkar inte så populär bland samlare men till ett bra pris lättsålda
Bland vanligt folk och andra på tex blocket.
Mycket bra servicenivå från generalagenten timepromotion

Nackdelar. Tja. Förgyllningen håller inte så länge på knapparna så kolla dem noga
( går att byta men kostar förstås en del )
Högt ljud från 7750 verket ( gäller ju alla 7750 klockor)
Och modellen populär även bland lite speciellt folk som man inte alltid vill
Sälja till och dessutom finns massor kopior så viktigt att kolla upp den noga

Men tycker sammantaget att får du ett bra ex för 10-12 så har du en riktigt trevlig klocka
 

Moneyline

Breitling
Fördel: ?
Nackdel: det är en Breitling...

Mellan 10-40 så finns det ju hur mycket som helst att välja på. Är G/S ett måste? Då kan du ju köpa en sån här inom din budget!
image.jpg


Haha varför känns det som att många har något emot Breitling?
G/S är inget måste men jag jag gillar den finishen.
Det där skulle kunna vara ett alternativ absolut. Har kikat lite på rolex men gått vilse i djungeln mellan modellerna. Vad är det för modell och år på din?
 

Moneyline

Breitling
Hej.
Har haft många sådana. Riktigt trevlig klocka till rätt pris begagnad.enligt mig absolut rätt
Tyngd med stållänk så otroligt skön på armen

8000 är nog absolut lägsta pris du kan hitta den för. Då troligtvis utan stållänk och ofta lite sliten på guld
Knapparnas förgyllning och utan Box/ papper. Annars kan de ligga på 10,12 16 och ibland
Över 20 tom.
7750 verk så lättservad av vilken urmakare som helst
Modellen verkar inte så populär bland samlare men till ett bra pris lättsålda
Bland vanligt folk och andra på tex blocket.
Mycket bra servicenivå från generalagenten timepromotion

Nackdelar. Tja. Förgyllningen håller inte så länge på knapparna så kolla dem noga
( går att byta men kostar förstås en del )
Högt ljud från 7750 verket ( gäller ju alla 7750 klockor)
Och modellen populär även bland lite speciellt folk som man inte alltid vill
Sälja till och dessutom finns massor kopior så viktigt att kolla upp den noga

Men tycker sammantaget att får du ett bra ex för 10-12 så har du en riktigt trevlig klocka

Tack för väldigt utförligt och konstruktivt svar.
Så då kan man slå till om man skulle komma över en sån för rätt pris med gott samvete?

Tycker du att 39 eller 41 mm är lagom eller känns dom lite små?
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Glömde det där med alternativ
Någon här på sidan säljer en zenith el primero rainbow
För 18 ( har själv en exakt likadan på armen sedan någon månad och stormtrivs med den )
El primeron är mer respekterad bland samlare med ett extremt bra verk osv men ganska okända bland folk som inte håller på med klockor och lite dyrare att serva

Annars skulle det vara roligt att se en till Ulysse Nardin marine chronometre IWC
Ingeneur eller Blancpain fifty fathoms här på
Forumet också
 
  • Like
Reactions: Ako

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Moneyline. Jodå. Underbara klockor för oss som gillar dem. Köp men kolla noga
Så klockan är ok bara

Nja. Har nog bara haft 39or av just chronomat och de upplevs ändå rätt stora och tunga i guld stål med
Gulddetaljer. Har aldrig upplevt dem som små iaf och tror modet svängt mot lite mindre ur nu
Annars finns ju alltid utc modulen för 5-6 extra begagnad som gör att den upplevs som ännu
Större men å andra sidan kanske lite för mycket bling?
 

Snårtas

Rolex
Haha varför känns det som att många har något emot Breitling?
G/S är inget måste men jag jag gillar den finishen.
Det där skulle kunna vara ett alternativ absolut. Har kikat lite på rolex men gått vilse i djungeln mellan modellerna. Vad är det för modell och år på din?
GMT 1675/3 från 1971. It is the shiet :)
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Inte tvåton! Tycker verkligen inte det är snygg. Ska det vara guld ska det vara guld. Inte nåt halvdant.

Vill du ha en kronograf med 6,9,12 subdials så finns det även Tudor Chrono att välja på.
 

Moneyline

Breitling
Bra surr!


Tänkte slå till på en Breitling Crosswind Chrono G/S -01 dock utan guldlänkar i armbandet och tyvärr ingen cert och box endast ett intyg från pantbank på äktheten.
Säljaren vill ha 17.500:-, det är ett rätt bra pris va?
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Det låter bra om den inte är i akut behov av service. Antar att du inte får reda på tidigare service när den kommer från pantbank.
Men Det är väl ungefär där priserna börjar som lägst iaf
Du kan väl be säljaren köra igång klockan och kolla hur den håller tiden (och inte stannar för tidigt på uppdragsreserven )på tex 24 Tim och så tidtagningen och då även Tim tidtagningen
Går i gång som den skall ( normalt tar man ju bara tid några minuter och inte timmar )
 

mjian

Omega
Hej,

Är på jakt efter en ny klocka och behöver lite tips, råd och smakråd.
Har haft min Panerai Luminor nu i snart 4 år och klocksuget efter annat har börjat komma tillbaka.

Har fastnat av någon anledning för en äldre (90's) Breitling Chronomat Guld/Stål versionen med mörk urtavla. Missat två stycken på blocket senaste veckorna för 8k resp. 10k. - Är det vad dom är värda cirka?
-För/Nackdelar med denna modellen?

Men vid lite eftertanke så kanske jag bör bredda mitt sökande lite, kikat ett par dagar fram och tillbaka på dessa (fortfarande Breitling)
http://www.blocket.se/malmo/Breitling_Chronomat_Evolution_guld_stal_55743983.htm?ca=11&w=3
http://www.blocket.se/stockholm/Breitling_Chrono_Cockpit_B13358_guld_stal_57197983.htm?ca=11&w=3

(Cockpiten är dock nästan lite för skrikig för min smak men om man kunde få den billigt möjligtvis..)

Bu, bä med dom? Vad hade ni betalat för den ena respektive den andra?



Och slutligen, kanske borde öppna ögonen för andra märken och modeller. Öppen för förslag, budget ligger ungefär mellan 10-40k.


Få se på Pannan då :)
 

BadkarsPiraten

Vacheron

bestcoast

Omega
Trodde faktiskt detta var en omtyckt modell! Brunt och guld fungerar ju sjukt bra ihop. OT, rootbeer helguld är ju jävligt coolt!
ROLGMT18KYG3.jpg
 
Topp