• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Fösta klockan

Hallå där alla glada.
Jag tänkte testa om klocka är något för mig. Så jag tänkte vända mig till dom lärda först å se vad jag får för råd.
Så, vilken av dessa två tycker ni att jag ska välja?
https://www.uret.se/casio-edifice-svart-stal-o45-mm-p-285018.html

https://www.uret.se/seiko-chronograph-svart-lader-o44-mm-p-314552.html

Mvh Jocke
Eftersom du vill testa, och risken kanske finns att det inte är din grej, köp den billigaste

Inte direkt, men gå till en butik och prova istället för att köpa på nätet. I den prisklassen är absolut både Seiko och Cassio bra val

Skulle avrått dig från båda men om du måste ha nån av alternativen välj seiko.

För pengarna kan du annars köpa en seiko skx007 eller skx009 vilket ger dig jäkla mycket "mer klocka för pengarna" och är en favorit hos många samlare just pga av dess prisvärdhet.

Skulle avrått dig från båda men om du måste ha nån av alternativen välj seiko.

För pengarna kan du annars köpa en seiko skx007 eller skx009 vilket ger dig jäkla mycket "mer klocka för pengarna" och är en favorit hos många samlare just pga av dess prisvärdhet.

Problemet är bara det att jag tycker nog ingen av dom är speciellt snygga.
Men varför avråder du till "mina alternativ?

Problemet är bara det att jag tycker nog ingen av dom är speciellt snygga.
Men varför avråder du till "mina alternativ?
Därför att en skx är så mycket mer kvalitativ.
Den är automatisk med urverket 7s26 ett rikigt grymt urverk som tål tuffa tag och ofta klarar många år utan service. Den är ISO-certifierad vilket innebär att den gått igenom massor av tester för att klara de tuffa krav sommställs för att få kallas en dykarklocka. Den är 42mm så sitter perfekt på dem flestas handleder... med mera.

Hur kan du inte tycka den är snygg?? :eek::eek:
IMG_2517.JPG
IMG_2516.JPG
IMG_2518.JPG

Den är automatisk med urverket 7s26 ett rikigt grymt urverk som tål tuffa tag och ofta klarar många år utan service. Den är ISO-certifierad vilket innebär att den gått igenom massor av tester för att klara de tuffa krav sommställs för att få kallas en dykarklocka. Den är 42mm så sitter perfekt på dem flestas handleder... med mera.

Tyvärr kan du nog inte övertyga mig ;)

Hur kan du inte tycka den är snygg?? :eek::eek:
IMG_2517.JPG
IMG_2516.JPG
IMG_2518.JPG
Tror du inte en kvartsare går längre utan underhåll än en automatare och dessutom bättre? ;)

Hallå där alla glada.
Jag tänkte testa om klocka är något för mig. Så jag tänkte vända mig till dom lärda först å se vad jag får för råd.
Så, vilken av dessa två tycker ni att jag ska välja?
https://www.uret.se/casio-edifice-svart-stal-o45-mm-p-285018.html

https://www.uret.se/seiko-chronograph-svart-lader-o44-mm-p-314552.html

Mvh Jocke
Ta den du gillar bäst, båda alternativen är nog likvärdiga. Jag skulle inte utan förbehåll rekommendera Seikon då det inte är en Japan klocka gissar jag, men du skall ta min åsikt med en nypa salt då jag är lite anal när det kommer till Seikosar.

Vill du ha något lite större, vattentätt och som går på batteri i den prisklassen så skulle mitt råd vara att kika närmare på Citizen och t.ex. deras Promaster-serie. ”Excalibur” är ju poppis, den har ju fördelen att du slipper byta batteri också. Den är dessutom vattentät på riktigt med sina 200m mot dem du kikade på som är 100m.

3327FA56-93FA-4C1C-AF38-36DBD9D0E4D0.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp