• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

F.P. Journe Chronomètre Souverain

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Har snöat in på F.P. Journe Chronomètre Souverain. Gillar modellen stark.
Har vi någon här på KS som ägt någon F.P. Journe? Eller klämt och känt på en?

image.jpg

image.jpg
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Har varken klämt eller känt på den men den där baksidan var magisk! Vacker skapelse, vad listar en sån ungefär?
 

MånsT

Rolex
Har tyvärr inte provat eller ens hållit i en men tycker att F.P Journe rent generellt är helt fantastiska. Det finns många modeller som är riktigt häftiga, bland annat Octa Calendrier.

ocal_face_pt_cuir_square.jpg
 

Oew

Rolex
Prövat några olika Journe och de är magiska! Andrahandsvärdet är inte toppen så går att göra fynd på auktioner ibland.
 
Har fått prova en hel del, har två klasskompisar som haft praktik dær och de var fick gøra service på Chronometre Souveraine.
De ær æven de enda mærket jag kænner till som får kalla sina klockor før "helguld" om man ska vara petig. (Ja, deras verkbottnar och merparten av verkdelarna ær i 18k guld.)

En av mina absoluta drømklockor som kan bli verklighet inom inte allt før lång framtid ær Chronometre Bleu, eller en Chronometre Souveraine i rødguld med svart band och svart tavla.
 

Oew

Rolex
Har fått prova en hel del, har två klasskompisar som haft praktik dær och de var fick gøra service på Chronometre Souveraine.
De ær æven de enda mærket jag kænner till som får kalla sina klockor før "helguld" om man ska vara petig. (Ja, deras verkbottnar och merparten av verkdelarna ær i 18k guld.)

En av mina absoluta drømklockor som kan bli verklighet inom inte allt før lång framtid ær Chronometre Bleu, eller en Chronometre Souveraine i rødguld med svart band och svart tavla.
Antar att det bara är dom själv som kan öppna baklocket med tanke på de speciella skruvarna?
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Har fått prova en hel del, har två klasskompisar som haft praktik dær och de var fick gøra service på Chronometre Souveraine.
De ær æven de enda mærket jag kænner till som får kalla sina klockor før "helguld" om man ska vara petig. (Ja, deras verkbottnar och merparten av verkdelarna ær i 18k guld.)

En av mina absoluta drømklockor som kan bli verklighet inom inte allt før lång framtid ær Chronometre Bleu, eller en Chronometre Souveraine i rødguld med svart band och svart tavla.
Var det inte dom som vann pris av AHCI?
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Har snöat in på F.P. Journe Chronomètre Souverain. Gillar modellen stark.
Har vi någon här på KS som ägt någon F.P. Journe? Eller klämt och känt på en?

image.jpg

image.jpg

Helt magiska! Tom. tavlan är i guld på dessa:nailbiting: Skulle gärna klämma på en. Däremot tycker jag att verket i RG på WG varianten inte passar helt - även om kontrasten kanske är trevligare än att ha ett WG verk.

Antar att det bara är dom själv som kan öppna baklocket med tanke på de speciella skruvarna?

Det är nog tanken :) Det går att tillverka verktyg, fick ett tillverkat i titan till just en typ av 3-hålade säkerhetsskruvar.
 
Jag pratade med en av deras representanter och han nämnde också 3000 euro som servicekostnad inklusive en ny läder strap.
 

Oew

Rolex
Läst på lite forum och verkar spreta rätt rejält vad alla hävdar kostnaden är. De har själva sagt att de inte har något bestämt pris då alla fall är unika enligt dem och endast har ett indikativt pris som inte är tillgängligt för allmänheten. Läste om någon som nyligen servat sin resonance och fick betala 3000chf.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Deras chronometre bleu är min graal. Men jag är fullt medveten om att jag aldrig kommer ha råd med en.
Men att drömma är gratis :)
 
Topp