• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Facebook - köp och sälj

Hvor kjöper/säljer du?

• Bare KS

Röster: 45 91.8%
  • 00Blocket og tradere

Röster: 3 6.1%
  • Facebook

Röster: 4 8.2%
  • Andre steder?

Röster: 6 12.2%
  • Blocket og Tradera*

Röster: 3 6.1%

• Totala väljare
    49

Ukjent

Silver
2-Faktor
Noen som har noen tips på bra köp och sälj grupper på facebook? Som eventuellt kan adda?
Er på leting etter en ny klokke og det er ikke så mange som kommer opp på KS så skulle behöve å lete litt bredere. (Oris Aquis)

Om dette strider mot reglene får admin veldig gjerne ta bort.

Var vel ikke så otydlig. Leter etter en facebook gruppe for köp och sälj.
Nu er et två uppe och ingen av dom har återkopplat så svårt å köpa dom.
Blir otydligt när du samtidigt har en omröstning om vart folk köper/säljer där bland annat blocket, tradera och andra ställen finns som alternativ.
Var bara ett exempel på ett annat ställe som har vad du letar efter

Norge och Sverige skiljer sig stort när det gäller klockor och klocknördar. I Norge är komiskt nog Facebook störst. Här i Sverige behöver vi inte Facebook för att sälja klockor, vi har KS (eller blocket för den äventyrliga).

För att nå ut internationellt vid försäljning finns massor av alternativ; TZ-UK, watchuseek, Wristsushi, SCWF mm mm.

Vill man köpa finns ovannämnda samt massvis av andra märkespecifika forum, Omegaforums mm, samt eBay, C24, mm mm.

Så Facebook? Nej, det tillhör stenåldern vad gäller klockor.

Senast ändrad:
Norrmännen är mer avslappnade när det kommer till försäljning via nätet. Om jag inte är helt ute och cyklar så måste man skylta med sitt namn när man säljer på deras motsvarighet till Blocket - Finn.no

Det går ju inte här i vilda västern Sverige. Då blir det inbrott på momangen.

Att sälja öppet på Facebook? Skulle aldrig falla mig in.

Du har en rätt stor norsk grupp som heter klokkeriet

Annars finns rätt mkt på finn.no och DBA i danmark

Tänk på att köper du utanför Norge tillkommer MVA på köpesumman

Hade personligen aldrig beblandat mig med Facebooks köp & sälj.. Som att be om ett personrån, men kul med ansikte till alla nötter som skambudar på blocket tex.
Lycka till!

Precis, ingen bra idé att sälja dyrare prylar via facebook. Men folk prutar oavsett vilket pris man satt ut på saker... så man får ta i ;)

Norge och Sverige skiljer sig stort när det gäller klockor och klocknördar. I Norge är komiskt nog Facebook störst. Här i Sverige behöver vi inte Facebook för att sälja klockor, vi har KS (eller blocket för den äventyrliga).

För att nå ut internationellt vid försäljning finns massor av alternativ; TZ-UK, watchuseek, Wristsushi, SCWF mm mm.

Vill man köpa finns ovannämnda samt massvis av andra märkespecifika forum, Omegaforums mm, samt eBay, C24, mm mm.

Så Facebook? Nej, det tillhör stenåldern vad gäller klockor.

Norrmännen är mer avslappnade när det kommer till försäljning via nätet. Om jag inte är helt ute och cyklar så måste man skylta med sitt namn när man säljer på deras motsvarighet till Blocket - Finn.no

Det går ju inte här i vilda västern Sverige. Då blir det inbrott på momangen.

Att sälja öppet på Facebook? Skulle aldrig falla mig in.

Du har en rätt stor norsk grupp som heter klokkeriet

Annars finns rätt mkt på finn.no och DBA i danmark

Tänk på att köper du utanför Norge tillkommer MVA på köpesumman

Precis, ingen bra idé att sälja dyrare prylar via facebook. Men folk prutar oavsett vilket pris man satt ut på saker... så man får ta i ;)

Jeg bor i Stockholm og kjøper bare klokker i sverige, men er medlem i Klokkeriet på facebook og de er jo oppe i over 30 000 medlemmer. Selges helt utrolig mye der så hadde håpet på noe tilsvarende i Sverige. De har utrolig nok rett bra koll på hvem som er medlemmar også. De fleste er jo dyrere i Norge så kjenns dumt å kjøpe der.

Jeg bor i Stockholm og kjøper bare klokker i sverige, men er medlem i Klokkeriet på facebook og de er jo oppe i over 30 000 medlemmer. Selges helt utrolig mye der så hadde håpet på noe tilsvarende i Sverige. De har utrolig nok rett bra koll på hvem som er medlemmar også. De fleste er jo dyrere i Norge så kjenns dumt å kjøpe der.
Det är en öppen Facebook-grupp där det räcker att trycka på like för att vara medlem, man kan dessutom lägga till andra medlemmar själv.

Så det är inte 30k medlemmar, det är 30k som tryckt på like. Det går inte att jämföra med ett forum där folk behöver registrera sig.

Det är en öppen Facebook-grupp där det räcker att trycka på like för att vara medlem, man kan dessutom lägga till andra medlemmar själv.

Så det är inte 30k medlemmar, det är 30k som tryckt på like. Det går inte att jämföra med ett forum där folk behöver registrera sig.
Nei, det er en stengt gruppe med nesten 35 000 medlemmer og alle må godkjennes eller inviteres.
upload_2017-12-6_13-14-23.png

upload_2017-12-6_13-14-42.png

Det er vel heller ingen som har jämfört Klokkeriet med Klocksnack. Min fråga var om det finns noe lignende i Sverige.

Nei, det er en stengt gruppe med nesten 35 000 medlemmer og alle må godkjennes eller inviteres.
upload_2017-12-6_13-14-23.png

upload_2017-12-6_13-14-42.png
Fast det tog mig 5min att bli godkänd så vidare sluten är den inte. :)

Det er vel heller ingen som har jämfört Klokkeriet med Klocksnack. Min fråga var om det finns noe lignende i Sverige.
Det finns, dock inget jag skulle rekommendera med hänvisning till tidigare inlägg. :)

Fast det tog mig 5min att bli godkänd så vidare sluten är den inte. :)

Det finns, dock inget jag skulle rekommendera med hänvisning till tidigare inlägg. :)
Det er en veldig schyst grupp og mange fordeler med å ha en stor facebook grupp så litt synd at det ikke finns noe tilsvarende i Sverige.

Det är ju jättebra att det finns komplement, inga konstigheter. Men just Facebook som plattform känns väldigt förlegat (tycker jag).
Er facebook omoderne sammenlignet med et forum?
Jeg giller personligen forum og ville aldri byttet ut klocksnack med en facebook grupp, men et forum er jo inte precis moderne. Da er det snarer tvert om.

Som tidigare nämnt så känns det vansinnigt att använda sin riktiga Facebook-profil för att marknadsföra att man har dyra klockor.

Vill man vara lite wild and crazy så finns det väl en svensk Facebook-grupp med många medlemmar som gillar Breitling och fejkur.

Har man kontakter och dealar så finns det bra grupper för dealers där saker säljs snabbt till rätt pris. Där kommer man dock inte in utan att vara välkänd bland övriga. Absolut inget för oss vanliga konsumenter.

Noen som har noen tips på bra köp och sälj grupper på facebook? Som eventuellt kan adda?
Er på leting etter en ny klokke og det er ikke så mange som kommer opp på KS så skulle behöve å lete litt bredere. (Oris Aquis)

Om dette strider mot reglene får admin veldig gjerne ta bort.

Vi är 7000 medlemmar, det är en sluten grupp, du är mer än välkommen. Det köps och säljs rätt mycket.

Du får några frågor per automatik du måste svara på före du blir godkänd i gruppen när du ansöker. Vi tillåter inga som helst kopior, skulle det mot förmodan dyka upp så tar vi bort dem direkt. Men det hör verkligen till ovanligheterna.

Stora Klockgruppen På Facebook - (köp, sälj, byt och diskutera)

https://www.facebook.com/groups/1384156598509785/

Tillbaka
Topp