• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Facebook marketplace...

galácticon

Patek
2-Faktor
...kan ju inte ta sig själv på allvar. Kräks nästan lite i munnen när sånt här fyller flödet. Fy f*n.
sketch-1516212632264.png
sketch-1516212599919.png
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag tror du behöver se över ditt bruk av sociala medier om detta dyker upp i ditt flöde.
Har inte en endaste sökning på kopior/fakes och jag får också upp skiten. Tyvärr får man upp ÄNNU mer av klockannonser (99% är fakes på fbmarket) om man klickar på dom, vilket jag gjort när jag gått in och anmält annonserna. Halvknepigt.
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Jag tror du behöver se över ditt bruk av sociala medier om detta dyker upp i ditt flöde.
Har inte en endaste sökning på kopior/fakes och jag får också upp skiten. Tyvärr får man upp ÄNNU mer av klockannonser (99% är fakes på fbmarket) om man klickar på dom, vilket jag gjort när jag gått in och anmält annonserna. Halvknepigt.
Exakt som Hex säger. Även på instagram rullar det upp flera nya sponsrade annonser med fakeklockor på, räcker med att man följer nått som har med klockor att göra. Samma sak med alla fake RayBan-annonser!
 

stabil

Cartier
Behövs nog förtydligas för trådens skull. ”Facebook marketplace” är som blocket dvs privatpersoner som själva annonserar. Har inget med facebook ads att glra.
 

Brage

Omega
Det är väl mer att jag inte ser Facebook som en vettig handelsplattform. Men det får stå för mig, min högst personliga åsikt.
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag gick med i en Facebook grupp som skulle vara en Köp och sälj-grupp för klockor. Det visade sig handla uteslutande om ”AAA-replikor” od. Fyfan säger jag.
Finns det öht någon seriös grupp för köp och sälj för klockor på fejjan?
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Har sett typ minst femtio pers på min skola som bär fejkrolex's och annat fejk. Vissa bär till och med dyrare fakes, typ för 2-3k... suck.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Trodde sådana där annonser baserades på vad man själv sökt/googlat efter :) :) :) :p

Jag tror du behöver se över ditt bruk av sociala medier om detta dyker upp i ditt flöde.

Behöver ju inte betyda att han aktivt sökt efter replikor? :banghead:
Bara för man googlat på klockor tror facebook o. dylika sociala medier att man är intresserad av ALLA klockor oavsett om det är modeskräp, löparskit osv.

Har inte en endaste sökning på kopior/fakes och jag får också upp skiten. Tyvärr får man upp ÄNNU mer av klockannonser (99% är fakes på fbmarket) om man klickar på dom, vilket jag gjort när jag gått in och anmält annonserna. Halvknepigt.

Exakt som Hex säger. Även på instagram rullar det upp flera nya sponsrade annonser med fakeklockor på, räcker med att man följer nått som har med klockor att göra. Samma sak med alla fake RayBan-annonser!
Uppskattar försöket till att skoja med mig men det räcker att vara intresserad av klockor så får man upp skiten...
 
  • Like
Reactions: JLW

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Kollade snabbt ett par gånger när det var nytt... Slutsats: Fejkklockor, risiga kläder, gammal elektronik och SL-kort(??)
 

Ricki Giorgi

Breitling
Det fanns en klockgrupp som "köptes" av en jeppe som heter X (knappast några problem att använda hans namn eftersom han själv skyltar med det på gruppen) som ändrade namn på den till "X för att sälja fejk. Det kan vara för att jag anar att det finns rätt många som var/är medlemmar i den gruppen som också finns här som ni får det i flödet. Han har en webbplats också. Är det någon som vet något bra sätt att uppmärksamma Rolex/Omega/AP m fl om detta så att de kan göra en polisanmälan. En anmälan kan bara göras av någon som äger varumärket eller deras representanter i landet. Enligt hans privata FB-sida drar han in upp mot 100k i månaden på det. På ett sätt trist att en ung uppenbarligen driftig kille väljer att sko sig på andra på det här sättet...

Tog bort namn. Vill inte ge gratisreklam till fuskare :)
/Admin

Nu ville jag faktiskt snarare hänga ut honom eftersom jag vill öka möjligheterna för att kunna få till att varumärkesägarna anmäler fanstyget... Men ok, då vet jag vad som gäller.
/Ricki
 
Senast ändrad:

galácticon

Patek
2-Faktor
Säger väl en hel del om dig.. Ditt flöde det dyker upp i?!
Nja, förstår vad du är ute efter men optimeringen funkar inte riktigt så. Eftersom det inte står i rubriken att det är kopior tog det förmodligen FB ett tag att kalibrera in den där riktade marknadsföringen. Det närmsta jag kommit kopior är när jag fick en kopia av en rolexbox när jag köpte en klocka i UAE. Tack och lov fick jag hjälp av några vassa rävar på forumet.

Edit: @Widowmaker måste lära sig att jobba med emojis. Man kan ju råka ta det han säger på allvar annars :D
 
Senast ändrad:
Topp