• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Faceplant

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Yep. I did it. Hade klockan fastsatt i skärpet, glömde av det, skulle pinka.... Rätt ner i golvet med glaset neråt från midjehöjd.

Kollade direkt så datum och hack-funktionerna fungerar, samt ställde den mot atomur. +-0 sekunder senaster timman. Nu är det bara att hoppas att klockans gångreserv och uppvridning funkar som den ska.
 

meo_swe

Audemars
har ett gäng på jobbet som sätter fast klockan i bältet. Aldrig förstått det, vissa påstår att det är skönt och inte i vägen.
 

carlanton

Audemars
Äsch. För ett tag sedan släppte jag in klockan genom mitt brevinkast eftersom att jag inte orkade låsa upp dörren. Tänkte att den ändå skulle landa på något mjukt. Den landade på min stenhårda parkett med ett hemskt metalliskt ljud. Fungerar som innan!
 

meo_swe

Audemars
(Seiko) mm300.


Man ska tydligen inte ha klocka när man gullar med minibarn. Eftersom jag känner mig sjukt handikappad utan klocka, så satte jag den i skärpet.
Alla gånger jag gosar med småbarn* har det gått utmärkt med klocka på. Ibland har de tillochmed startat upp goset när flickeflarnet frågat om det var en rolex, omega etc.

*småbarnen jag oftast gullar med är nyss fyllda 18 och upphittade på en krog i Stockholm ;)
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag tappade min Titus Calypsomatic face down då jag skulle genom säkerhetskontrollen i Frankfurt. Den tvärdog. Lämnade in den på service och rep direkt efter vilket nu är två månader sen :( Tur att din verkade klarat sig bättre.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Osis, Inga yttre skador?
Hoppas den klarar sig!! Blev de inga repor??
Har synat den i detalj och inte ens en mikrorepa. Det var badrumsplastgolv i och för sig, så stålet är ju mycket hårdare. -Var mest orolig för stöten.

Såg för övrigt en Sinn som blivit tappad från en bordskant. Visar helt klart en av nackdelarna med saffirglas;

K9irEae.jpg
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Hatar mig själv när jag slår till klockan etc, känns så jäkla onödigt. Skönt att höra att allt är ok!
 
Topp