• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake-bärande sopa på instagram

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

J86A

Omega
Tycker indexen på den första Daytonan ser knas ut :wtf: Men jag kanske har fel då jag inte är någon expert :)
 

Klockers

Cartier
Kolla den här AP roo survivor. Lol
image.jpg
 

Tunan

Omega
Helt rätt av TS att "bry sig" och ge killen skit , kallas Karma !

Om fler människor "brydde sig" lite mer om hur andra beter sig , visade lite mer civilkurage så skulle vi kunna skapa karma
i stället för att leva i sin egen "sköt dig själv och skit i andra" mentalitet !
 
  • Like
Reactions: ZQT

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Helt rätt av TS att "bry sig" och ge killen skit , kallas Karma !

Om fler människor "brydde sig" lite mer om hur andra beter sig , visade lite mer civilkurage så skulle vi kunna skapa karma
i stället för att leva i sin egen "sköt dig själv och skit i andra" mentalitet !


Jag håller med helt och hållet! Det som diskuterades initialt var ju dock vilka klockor som var fake bl.a. Knappast för att någon misstrodde TS utan för att man ville lära sig.
 

V

Cartier
Helt rätt av TS att "bry sig" och ge killen skit , kallas Karma !

Om fler människor "brydde sig" lite mer om hur andra beter sig , visade lite mer civilkurage så skulle vi kunna skapa karma
i stället för att leva i sin egen "sköt dig själv och skit i andra" mentalitet !

Vet inte riktigt om att outa någons fakeklockor på ett klockforum, (dessutom troligtvis utan dennes kännedom), har något med civilkurage att göra.

Jo förresten, det vet jag visst...inte ett j-la dugg :)
 

par

Patek
2-Faktor
Mig har han inte blockerat. Så vad är det för klockor ni vill att jag ska print screena? Vad jag förstått det som genom en gemensam vän är att det är en tönt som är vän med familjen al-saffar som äger Ur & Penn. 90% av alla bilar och klockor osv som han lägger upp bild på är inte hans utan familjen al-saffars
Stämmer nog ganska bra. Bla så verkar APn han har på bilderna tillhöra den killen

image.jpg
 

Tunan

Omega
Jag håller med helt och hållet! Det som diskuterades initialt var ju dock vilka klockor som var fake bl.a. Knappast för att någon misstrodde TS utan för att man ville lära sig.


Håller med , även jag är intresserad av lite mer kunskapen om fake klockor , min kommentar var riktad till de som tidigare i tråden antydde att det skulle vara något "märkligt" att bry sig om detta fenomen.
 

Tunan

Omega
Vet inte riktigt om att outa någons fakeklockor på ett klockforum, (dessutom troligtvis utan dennes kännedom), har något med civilkurage att göra.

Jo förresten, det vet jag visst...inte ett j-la dugg :)


Att avslöja någon som ljuger och framställer sig som att vara för mer än vad man är för att indirekt skaffa sig fördelar i livet eller för att vinna andra människors beundran och respekt kan jag inte se som något annat än en välgärning och något som alla människor i ett gemensamt samhälle vinner på.
Nu blev detta fallet ett exempel men i alla fall jag pratar inte om detta enskilda fallet som har föga betydelse utan snarare om en princip som är eftersträvansvärd där av mitt stöd till TS :) sen om man vill kalla det civilkurage, karma, moral eller rättspatos äe väl en annan femma :)
 

billo

Cartier
Att avslöja någon som ljuger och framställer sig som att vara för mer än vad man är för att indirekt skaffa sig fördelar i livet eller för att vinna andra människors beundran och respekt kan jag inte se som något annat än en välgärning och något som alla människor i ett gemensamt samhälle vinner på.
Nu blev detta fallet ett exempel men i alla fall jag pratar inte om detta enskilda fallet som har föga betydelse utan snarare om en princip som är eftersträvansvärd där av mitt stöd till TS :) sen om man vill kalla det civilkurage, karma, moral eller rättspatos äe väl en annan femma :)

Lugn, ta de lugnt - andas in och ut, vi behöver inte välja någons sida här. Njut i stället av hur proffsen ser hur en klocka är falsk. De så jävla duktiga:woot:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Har du koll på vad det är som oftast avslöjar en fake subb?


Ja det har han.

Vanliga tells på fejkrollar är, ej i inbördes ordning utan snarare saker man kan kika på och sen jämföra: boettens form, bandhornens proportioner, kronans storlek och passform mot kronskydden, typsnitt på tavlan och tillhörande index, passform på länk och boett och hur länken ser ut, hur förstoringen på datumet ser ut. Just på den 16613 som vi pratar om så är ju texten på tavlan helt off och det räcker ganska snabbt för att kunna avslöja att den inte är från Rolex.

Jag har ingen aning vem det är som jag länkade, jag tyckte bara det var lustigt att han tar bort och blockerar folk som påstår att han kör fejkdinkor, så ni kan väl fortsätta ifrågasätta på hans instagram så han fattar att han kanske inte ska försöka utmåla sig för något som han inte kan nå upp till.
 

V

Cartier
Att avslöja någon som ljuger och framställer sig som att vara för mer än vad man är för att indirekt skaffa sig fördelar i livet eller för att vinna andra människors beundran och respekt kan jag inte se som något annat än en välgärning och något som alla människor i ett gemensamt samhälle vinner på.
Nu blev detta fallet ett exempel men i alla fall jag pratar inte om detta enskilda fallet som har föga betydelse utan snarare om en princip som är eftersträvansvärd där av mitt stöd till TS :) sen om man vill kalla det civilkurage, karma, moral eller rättspatos äe väl en annan femma :)

Om man tillämpar din princip att vid alla tillfällen "avslöja" folk som framställer sig för mer än vad de är för att vinna fördelar i olika situationer skulle man dels inte få tid till så mycket annat, och dels göra sig tämligen omöjlig i affärslivet eller i vilket socialt sammanhang som helst för den delen.

Så är trådstarten ett exempel på:

1. Civilkurage - absolut inte.
2. Karma - eftersom what comes around goes around bör man nog passa sig för att påpeka andra människors moraliska tillkortakommanden om man inte är munk eller Dalai Lama, (så länge det inte skadar någon annan).
3. Moral - se ovan.
4. Rättspatos - tvärnej.

Killen är en frimeur av rang och omger sig säkert med vänner som har mer pengar än han själv men vill också vara med och spela Allan så då åker fake-Rollen på. Vet inte om det är så mycket att bli upprörd över om det nu inte är som någon tidigare påpekat att han snott TS tjej, men då är de mellan de två.

Om man tycker att alla som använder fejkklockor/väskor/smycken i syfte att framställa sig i bättre dager bör hängas ut på ett forum där de inte ens är medlemmar, kan jag rekommendera att man tar med sig kameran till Stureplan i helgen. Ladda bara med ett kraftigt minneskort.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
.//..kan jag rekommendera att man tar med sig kameran till Stureplan i helgen. Ladda bara med ett kraftigt minneskort.

Stureplan är ett väldigt brett begrepp. Har varit mycket på bättre ställen (V, Bergmans osv) och sett förhållandevis få fakes. På Ambassadeur och liknande ställen brukar det mest vara Daniel Wellington och dylikt.
 

Tunan

Omega
Om man tillämpar din princip att vid alla tillfällen "avslöja" folk som framställer sig för mer än vad de är för att vinna fördelar i olika situationer skulle man dels inte få tid till så mycket annat, och dels göra sig tämligen omöjlig i affärslivet eller i vilket socialt sammanhang som helst för den delen.

Så är trådstarten ett exempel på:

1. Civilkurage - absolut inte.
2. Karma - eftersom what comes around goes around bör man nog passa sig för att påpeka andra människors moraliska tillkortakommanden om man inte är munk eller Dalai Lama, (så länge det inte skadar någon annan).
3. Moral - se ovan.
4. Rättspatos - tvärnej.

Killen är en frimeur av rang och omger sig säkert med vänner som har mer pengar än han själv men vill också vara med och spela Allan så då åker fake-Rollen på. Vet inte om det är så mycket att bli upprörd över om det nu inte är som någon tidigare påpekat att han snott TS tjej, men då är de mellan de två.

Om man tycker att alla som använder fejkklockor/väskor/smycken i syfte att framställa sig i bättre dager bör hängas ut på ett forum där de inte ens är medlemmar, kan jag rekommendera att man tar med sig kameran till Stureplan i helgen. Ladda bara med ett kraftigt minneskort.


Som jag skrev tidigare så handlar det inte om det här enskilda fallet, så nej det är inte så mycket att bli upprörd över, utan mer om en slag syn på samhället.
Det är väl samma princip som allt annat "ingen kan göra allt, alla kan göra något" . Det är väll mycket riktigt som du säger att " skulle man dels inte få tid till så mycket annat, och dels göra sig tämligen omöjlig i affärslivet eller i vilket socialt sammanhang som helst för den delen. "
Men den tesen stämmer bara för en enskild person skulle det i stället skapas en samhällelig norm där alla tog avstånd från dessa "fake människor" så skulle det i stället bli dessa som skulle "göra sig tämligen omöjlig i affärslivet eller i vilket socialt sammanhang som helst för den delen".

Det är som med miljön, det krävs att alla engagerar sig för att det skall bli förändring är det bara enskilda personer som bryr sig blir det bara en börda för dem själva.

Skulle kunna skriva en A4 till men jag väljer att sluta här, känns inte som att detta var trådens syfte.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Sån här tid har vi inte att ödsla på KS. Strunta i honom så rockar vi järnet i stället. Blir roligare så.

God natt :p
 

V

Cartier

Och killen på Insta skrev att hans klockor var äkta...så då är de det för att han skrev det?

Men om du säger att det är så tror jag på dig. Förstår bara inte ivern att posta killens bilder här bara för att han snyltar på en livsstil som du kallade, "något han inte kan leva upp till", då han inte är medlem på forumet. Finns säkert mängder som honom på nätet, både killar och tjejer i varierande åldrar, vet inte om du tycker att alla ska hängas ut här?

Om du vill fortsätta med spydigheterna kan du ta det via PM.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Onödigt att hänga ut någon som inte kan försvara sig eller ser inläggen kan man tycka. Tänker mer från ts perspektiv att denna nisse som är belägen i Stockholm som så gärna vill få klockorna att framstå som äkta kanske en tag tänkt sälja klockorna som äkta också och då påverkar de oss/mindre kunniga på svenska marknaden
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp