• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake-bärande sopa på instagram

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

BadkarsPiraten

Vacheron
P
Vill bara tillägga i diskussionen att några av er s.k. samhällshjältar i den här diskussionen är, i mina ögon, nästan lika stora posörer som den här snubben. Tycker även att det är pinsamt hur endel verkar tycka att det är rättfärdigat att bete sig hur som helst bara för att någon bär och postar fakeklockor. Jag är också emot fakeklockor men skulle aldrig falla mig in att ta del i den här häxjakten.

En poäng jag försökte framföra i en tidigare tråd och blev nedslagen rätt hårt.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Nära vän med en av bröderna men känner även dom andra.
Älskar när folk lägger upp saker på sina klockor, sina bilar, sina nya kläder eller andra saker som de har jobbat ihop till och är stolta över. Men när folk börjar lägga upp bilder på andras saker och skryta med dom och framförallt arrogant låtsas som att det är ens egna så blir man ju tokig. Ogillar såna människor starkt milt sagt


Samma här. Älskar att se folk som tjänat ihop något. Jag tänker bara "Awesome! Glad för dig! Visa mer!" Men såna här människor... Nejtack.
 

hollow123

Rolex
Pojken kan knyta en slips iaf litet + i kanten. Annars ja, skitlöjligt att posera med kontanter samt klockor som inte är äkta.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vilken tokpajas...​
Nolltaxerar och påstår har 400 lök i cash... Vore ju synd om den uppgiften kom till skatteverket..... :rolleyes:

Skärmavbild 2014-10-23 kl. 11.18.13.png
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Gillar att han har 400k i cash men en "DayDate" som har schizofreni och inte kan bestämma sig för vilken dag det är.

Blev förresten anklagad på facebook idag för att min DayDate var fejk när en polares morsa la upp bild på den, snubben kommenterade också att han också har en likadan fejk!
Vad bra, frågade om han mådde bra av att stödja barnarbete men han svarade tyvärr inte på det utan skrev att "En äkta kostar ju 60 tusen och uppåt!".
Ja. Exakt!
 

billo

Cartier
Gillar att han har 400k i cash men en "DayDate" som har schizofreni och inte kan bestämma sig för vilken dag det är.

Blev förresten anklagad på facebook idag för att min DayDate var fejk när en polares morsa la upp bild på den, snubben kommenterade också att han också har en likadan fejk!
Vad bra, frågade om han mådde bra av att stödja barnarbete men han svarade tyvärr inte på det utan skrev att "En äkta kostar ju 60 tusen och uppåt!".
Ja. Exakt!


Hur ser du att den är fake. Syns det tydligt eller får man tänka till?
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Han fattar ju inte att det blir uppenbart att han inte har några pengar när han äger falska klockor... :facepalm: Trovärdighet är redan 0
 
  • Like
Reactions: Wii

chff

Cartier
Han la nyss upp denna, jag är för dålig på AP för att se om den är äkta eller falsk. Vad säger ni kunniga?
Meddelandet känns riktat till de som kommenterat hans fake ur. Så det vore ju extremt pinsamt om APn är falsk..

IMG_0316.PNG
 

Jonulf

Audemars
2-Faktor
För dålig koll på AP för att uttala mig men intressant att han inte lyckades få med kronan på bilden..
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Vem som helst kan lägga upp massa bilder på äkta klockor.. Faktumet är att han postade massa av sina dåliga kopior i hopp om att lura folk att de är äkta..
 

chff

Cartier
Men alltså. På vilket sätt påverkar den här killen era liv? Jeezuz.

Man får faktiskt inte luras, det har mina föräldrar sagt till mig.
Nä skämt å sido, han påverkar inte mitt liv ett dugg skulle jag vilja påstå. Dock tycker jag inte det är något fel i att kommentera hans falska klockor på instagram, eller någon annanstans för den delen. Ska man försöka flasha prylar som inte är äkta eller ens egna så har man gett sig in i matchen och får vara med på att ta emot kommentarer från dom som synar bluffen.
 
C

China

Guest
Mig veterligen är det inte den organiserade brottsligheten som ligger bakom minkpälsar eller kycklingen på ICA..

Nej, fast tyvärr så är det heller inte olagligt att vifta med en piratkopia. Osmakligt, men å andra sidan så ser jag ingen vits med att fokusera på en person som i den här tråden. Problemet är att det inte görs tillräckligt för att stoppa piratkopierarna, och även det faktum att lagstiftningen i mitt tycke är ett moment 22 när det gäller innehav. Jag skulle applådera en skärpning som kriminaliserade innehav, motsvarande lagstiftning finns t.ex. i Italien.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Nej, fast tyvärr så är det heller inte olagligt att vifta med en piratkopia. Osmakligt, men å andra sidan så ser jag ingen vits med att fokusera på en person som i den här tråden. Problemet är att det inte görs tillräckligt för att stoppa piratkopierarna, och även det faktum att lagstiftningen i mitt tycke är ett moment 22 när det gäller innehav. Jag skulle applådera en skärpning som kriminaliserade innehav, motsvarande lagstiftning finns t.ex. i Italien.

Nä inte i Sverige, inte i Sverige.. Ibland är Italien ett föregångsland..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp