• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake-bärande sopa på instagram

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

easy rider

Brüno
2-Faktor
Rätt löjligt att påstå att man hänger ut folk för att uppmärksamma organiserad brottslighet.
Det känns snarare som att folk tar det som en personlig förolämpning att andra köper fejk, som att det upplevda värdet på ens egna klocka styrs av vad andra tycker och hur mycket likes du får och Gud förbjude om någon snor likes med en fejkklocka.
 

emilarne

Cartier
Rätt löjligt att påstå att man hänger ut folk för att uppmärksamma organiserad brottslighet.
Det känns snarare som att folk tar det som en personlig förolämpning att andra köper fejk, som att det upplevda värdet på ens egna klocka styrs av vad andra tycker och hur mycket likes du får och Gud förbjude om någon snor likes med en fejkklocka.

Håller med, men jag förstår att reaktionerna blir starka.. framförallt i detta microuniversum
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Kastar du färg på tanter i minkpäls och spottar på alla som köper kyckling på ICA också?

Eller är det mer än sån där "vara ball på internet"-grej?

Vad har det med att posera med fejkklockor att göra?

Vet inte vad som skulle vara ballt med det, men det är ju upp till dig att avgöra.
 

mrgd

Omega
Och sen kan man ju faktiskt ha (pappas) pengar även om man är 20, har inte en aning om det är fake eller inte, men misstänker att slitna och ej servade klockor kan se ut som fejk i bland, speciellt på bild. Men jag måste erkänna att i bland blir trådarna och den ibland lite hetsiga diskussion intressantare än trådämnet :)
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Nej, fast tyvärr så är det heller inte olagligt att vifta med en piratkopia. Osmakligt, men å andra sidan så ser jag ingen vits med att fokusera på en person som i den här tråden. Problemet är att det inte görs tillräckligt för att stoppa piratkopierarna, och även det faktum att lagstiftningen i mitt tycke är ett moment 22 när det gäller innehav. Jag skulle applådera en skärpning som kriminaliserade innehav, motsvarande lagstiftning finns t.ex. i Italien.

Så de har ändrat lagen och gjort det tillåtet med varumärkesförfalskningar? Det visste jag inte.
 

Omar

Breitling
Submarinern på hamburgaren är inte en kopia. Den som säger att den är fejk borde kolla över sina Rolex ögon asap... :happyhappy:
 

carlanton

Audemars
Han fattar ju inte att det blir uppenbart att han inte har några pengar när han äger falska klockor... :facepalm: Trovärdighet är redan 0

Vet inte om det är så enkelt. Jag känner åtminstone två personer som antagligen tjänar mer eller lika mycket pengar än den genomsnittlige KS-aren (en kille äger ett mediabolag, den andre är VD på en bank) och ändå envisas med att köpa massa usla thaifakes typ "för att det är kul".
 

Omar

Breitling
Trodde hans polare var rik? Lol nice fake.

321.png

Du är rätt omogen. Plus att du tänker som en riktig avundsjuk svenne.
 

Joseph

Cartier
Värst är ju hur vissa försöker legitemera sitt agerande. " att inte hänga ut honom är detsamma som att acceptera kopior". Snackar om civilkurage osv. Helt löjligt. Skulle vilja se någon i denna tråd konfrontera honom IRL. Leta upp hans adress eller nummer och ta det direkt med honom. Men så långt räcker visst inte kuraget?
 

Omar

Breitling
Ja, i själen. Men, sopor finns det många, även här i tråden. Typ TS och alla jävla bananer som hatar här på nätet, gör något åt saken, ring honom eller läxa upp honom på riktigt. Spotta på en 20-åring?

KlockBack? FlashSnack?
Ok så min själ är fattig för att jag har en klock kopia hemma? som jag aldrig tar ut på gatan. Jävlar de här e deep shit
 

Omar

Breitling
Tur att du är här för att läxa upp oss! Varför bör man köpa fakeklockor?
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Ok så min själ är fattig för att jag har en klock kopia hemma? som jag aldrig tar ut på gatan. Jävlar de här e deep shit
Nja... Själen är väl snarare såld till satan, barnarbete, organiserad brottslighet osv. Gör dig av med fejken, jabla här kan hjälpa dig. Men hänga gärna med här och dela med dig av dina andra klockor, erfarenheter och vad du gillar inte gillar. Vi är rätt snälla egentligen.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp