• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake-bärande sopa på instagram

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

StrawberryFields

Sir Notalot
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!
Äh, har man inte sovit på spårvagnen ut till bergsjön i Göteborg med en Rolex fullt synlig på handleden har man aldrig levt.
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!

Jag skulle skämmas ögonen ur mig om jag gick ut genom ytterdörren med en varumärkesförfalskning runt handleden/på fötterna/var fan som helst. Eller om jag stannade inomhus med en varumärkesförfalskning för den delen. Om man är så rädd så är det kanske bäst att stanna hemma helt och hållet? Jag värderar i alla fall livhanken högre än 100k. _Risken_ är för övrigt inte 100%. I så fall hade alla med klockor i den prisklassen blivit av med sina klockor varje gång de gick ut.
 

par

Patek
2-Faktor
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!


För det första, Vad skriver du?
Nr2 Varför måste det vara en fejk du bär? Har du ett behov av att det står Rolex för att andra ska se? Varför annars bära en fake "på stan" och inte en Seiko?
 

Boris Balkan

Fark you!
Ja vissa måste ju göra det medans andra kan bo med dig på Drottninggatan t ex

image.jpg
 

chff

Cartier
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!


Om det är vanligt eller ej med att ha fake-klockor hemma det vet jag inte, jag har det inte men jag tillhör inte 100k+ klassen heller, ni som gör det kan väl berätta om ni ha någon falsk hemma som hänger med på stan istället för den äkta?
Vad jag vet är att man kan försäkra sina klockor, och därför kan man även ta med dom på stan.
Du har helt rätt med att chansen är 100% på att träffa främmande människor, men inte delen med att 100% av de främmande människorna är ute efter att ta din klocka.
Dom som är ute efter din klocka vet nog sällan vilken klocka du har/haft förrän efter dom stulit den, om dom inte frågar om att få se den innan vill säga. Tar tjuven den i all hast vet den nog inte om ifall den stulit en Jet Set eller en Rolex förrän efteråt.

Jag tycker nog du ska använda din Hublot på stan, det är en fin klocka.

Välkommen till forumet.
 

Skolläraren

Panerai
Du vill veta mer om vad som är fake men vägrar gå in på en sida som diskuterar fakes? Good luck i ditt kunskapssökande läraren :)


Jag tänkte att det här är ett bra forum där många kunniga personer, som har oändligt mycket bättre koll än mig, kan ge tips på hur man märker att en klocka är fejk. Jag frågar då hellre här istället för att stödja en sida som uppmuntrar till varumärkesplagiat. De ska inte ha en unik besökare i mig som på något sätt kan föra dem framåt.
Kanske fel tänkt av mig.
 
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!
Så du menar alltså att de ställen du bevistar när du hänger på stan befolkas av främmande människor som gör allt för att ta din klocka men samtidigt kan avgöra att den du för tillfället bär är en fake och därför låter bli att ta den?
Varför bära någonting som signalerar att du är "värd" att rånas och riskera att kunna råka jävligt illa ut?
Snälla, förklara detta för jag begriper inte ett smack.
Mvh
En avundsjuk svenne
 

par

Patek
2-Faktor
Jag tänkte att det här är ett bra forum där många kunniga personer, som har oändligt mycket bättre koll än mig, kan ge tips på hur man märker att en klocka är fejk. Jag frågar då hellre här istället för att stödja en sida som uppmuntrar till varumärkesplagiat. De ska inte ha en unik besökare i mig som på något sätt kan föra dem framåt.
Kanske fel tänkt av mig.


Det listades tidigare i tråden. Ofta handlar det om att helheten känns fel
 

J86A

Omega
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!
Om du inte redan är komiker kanske det är något du borde satsa på :banghead::D
 
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!


Varför då inte köpa t ex en Seiko för 2000 kr och använda den? Vad är det för fel på det? Finns ju inget tråkigare än någon med förfalskningar på handleden.
 

sveol

Cartier
Jag tänkte att det här är ett bra forum där många kunniga personer, som har oändligt mycket bättre koll än mig, kan ge tips på hur man märker att en klocka är fejk. Jag frågar då hellre här istället för att stödja en sida som uppmuntrar till varumärkesplagiat. De ska inte ha en unik besökare i mig som på något sätt kan föra dem framåt.
Kanske fel tänkt av mig.


Helt ok att göra på ditt sätt såklart. Jag menar mest att om man vill veta något, vad som helst, så måste det enligt mig vara bäst att gå till källan för kunskapen. Jag kan garantera att man på fejk forum vet mer om fakes än på detta forum. Så vill man lära sig av de bästa..
Sen kan jag nog säga att du med några min på ett fejkforum inte stödjer fakes på något sätt. Jag går själv in och tittar, speciellt när jag är intresserad av en klocka och inte vill bli blåst och köpa en fejk av misstag på tex blocket. Anser inte att jag handlar med djävulen då, jag vill bara inte bli blåst :)

Känner mig sjukt nöjd med att kunna bidra med OT till TS tråd. Sry ;)
 
  • Like
Reactions: V

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!

Finns ju även något som kallas försäkring.
Du kan inte vara på riktigt.
 

Apansson

Torpare
Det är väldigt vanligt med människor som köper fejk klockor att de har orginal klockan hemma.. Låter väll rätt osmart att ta ut en klocka i 100k+ klassen när man ska ut på stan och med 100% chans träffa främmande människor som gör allt för att ta din klocka.
Så är man fattig i själen då om man helt enkelt bara är smartare än tjuven. är nog inte ensam om att de är ett helt efterblivet tankesätt ni har!


 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Det här blev ju en riktigt klassisk troll-Flashback/Klocksnack/TTT-tråd. Skoj. Kul med kommentaren om no-lifers faktiskt. För det känns ju onekligen så, att om man har tid att bli upprörd över en okänd människas insta-konto, ja då har man det ju ganska bra alternativt innehållsfattigt i övrigt. Så grattis, typ. Eller något i den stilen... ;)
 

Omar

Breitling
Om det är vanligt eller ej med att ha fake-klockor hemma det vet jag inte, jag har det inte men jag tillhör inte 100k+ klassen heller, ni som gör det kan väl berätta om ni ha någon falsk hemma som hänger med på stan istället för den äkta?
Vad jag vet är att man kan försäkra sina klockor, och därför kan man även ta med dom på stan.
Du har helt rätt med att chansen är 100% på att träffa främmande människor, men inte delen med att 100% av de främmande människorna är ute efter att ta din klocka.
Dom som är ute efter din klocka vet nog sällan vilken klocka du har/haft förrän efter dom stulit den, om dom inte frågar om att få se den innan vill säga. Tar tjuven den i all hast vet den nog inte om ifall den stulit en Jet Set eller en Rolex förrän efteråt.

Jag tycker nog du ska använda din Hublot på stan, det är en fin klocka.

Välkommen till forumet.
Ja min använder jag hela tiden! Jag pratar inte om mig själv utan bekanta :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp