• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fake Deepsea?

l.smallbone

Cartier
2-Faktor
Vad säger ni gänget?
Pärlan sitter ju lite lurigt minst sagt, några mer givna?

image.jpg


Bilden dök upp på instagram ("polare")
Jag är intresserad av att veta och för övriga kan det vara informativt när ni kunnigare delar med er av er kunskap!

Nej det är inte min klocka/arm, tatueringstells finns för den misstänksamme i andra trådar.

Trevlig fredag!
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Ser inget vidare ut.
Inre ringen ser fel ut, och som sagts tidigare, Rolex trycker inte sned text på sina klockor.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Nu har jag inte så stor erfarenhet. Men den ser ut att vara fejk. Kollar man på "valve" och "Dweller" Så känns det som att bokstäverna inte livar ihop.
 

Josef B

Bestraffaren
Om inte bilden är tagen lite snett från vänster, så är "k" på Ring Lock System inte i linje med kl 6 index främre delen.
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Polerade mittlänkar på en SD är det första jag ser (behöver inte nödvändigtvis vara fake, men inte heller standard för klockan), addera sedan alla andra fel enligt ovan = tråkig "polare"
 

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Jag hoppas att du säger det till polarn.. Sist jag gjorde det, blev det ett jävla liv.. Halvår senare kom han med en äkta istället :)
 
  • Like
Reactions: jhm
Topp