• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fakehandlare fast (hehehe)

Ariste

Audemars
2-Faktor
Stig hälsar att han tar domslutet med ro och säljer en av sina fabrikstrimmade SAAB:ar från 70-talet för att täcka kostnaderna:

image.jpg
 

jandan

Panerai
Varför gav han inte upp utan skulle slåss för en kopia i rätten?
1) Dum som köper en kopia
2) Dum som går till rättegång för att försvara en kopia
3) Dum som får massa böter.

Någon mer än jag som ser mönstret..... DUM :D
 

sharetracker

Cartier
Varför gav han inte upp utan skulle slåss för en kopia i rätten?
1) Dum som köper en kopia
2) Dum som går till rättegång för att försvara en kopia
3) Dum som får massa böter.

Någon mer än jag som ser mönstret..... DUM :D

Håller med. Varför killen inte bara gick med på att förstöra klockan övergår mitt förstånd...
 

POO

Panerai
Tar du bort kundbasen så dör marknaden..

Tveklöst men det är ett brott som 99% av alla här förmodligen begått i någon form. Hade det varit lika rätt att få betala 130kDkr då? Ibland blir det bara så mycket moral att det blir dubbel moral.

Sen verkar ju inte snubben vara den skarpaste kritan i asken men ändå!
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tveklöst men det är ett brott som 99% av alla här förmodligen begått i någon form. Hade det varit lika rätt att få betala 130kDkr då? Ibland blir det bara så mycket moral att det blir dubbel moral.

Sen verkar ju inte snubben vara den skarpaste kritan i asken men ändå!

Nu betalar han ju inte så mycket för brottet i sig utan för att vara dum nog att driva det vidare in absurdum...
 

maxmol

Panerai
Pratade med en kompis om detta. Han håller på med immateriellrätt. Troligen drev killen processen eftersom vi i Sverige har tolkat samma regler tvärtom.

I Sverige skulle danska ha ansetts som kund och därmed så skulle det inte finnas något affärsförhållande. Han hade därmed haft framgång i processen.

Men hur som så är det oerhört njutbart att han får betala 130 tdkr för att ha drivit detta i absurdum. Jag tänkte också bidra till lyckan här att det kommer komma ur hans egna ficka eftersom danskarna dels har sämre rättskydd i sina hemförsäkringar samt att detta troligen inte är en konflikt som hemförsäkringen täcker. Så direkt ur egen ficka! :)
 
Topp