• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fakeisofrane

BCKSTRM

Rolex
Va, vad säger han? Fakeisofrane... Är han dum i huvudet eller?

Något sådant tror jag många tänker nu ;)

Hur som helst tänkte jag recensera ett Isofrane style gummiband köpt på E-Bay för en liten slant. http://m.ebay.com/itm/121504514167?nav=SEARCH

Jag förstår att jag svär i kyrkan, och förstår alla som aldrig skulle kunna tänka sig något annat än ett äkta Isfrane. För dem som gillar designen och inte vill spendera en rejäl slant på ett Isofrane är dock detta ett bra alternativ.

Design: 5/5 (om man gillar Isofrane vill säga)

Komfort (3/5). Kändes stelt först men har redan börjat mjukna, men är ändå inte lika skönt som mitt Pelagos originalgummi.

Kvalitet (bortsett från ovan): 4/5 Det är rejält och känns mycket gediget. Det hållet garanterat bättre än Pelagosgummit. En annan fördel är att det inte verkar dra till sig damm som annars verkar vara vanligt.

Så sammanfattningsvis: Original Isofrane är säkert bättre, men detta är verkligen helt ok, och kostar en tiondel av vad Isofranet kostar. Så gillar man stilen men vill spara en rejäl peng är detta ett bra alternativ.

image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg


image.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Trevligt!

Upplever du att bandet fyller upp det lite knasiga mellanrummet som gärna uppstår mellan band och boett på Pelagos, pga bandstiftens placering?

Ge oss gärna en bild som är tagen på lite mer avstånd så man får känsla för helheten.
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Har också haft ett sådant här. Jag gillade det, bra kvalitet för pengen. Har nu bytt upp mig till the real deal, och den stora skillnaden sitter i mjukheten, ett äkta Isofrane är klart mjukare ur boxen än det andra. Isofranen är också lite tunnare, och det var det som gjorde att jag bytte upp mig; har ni tajta marginaler med att få dit ett gummiband så kan det vara så att den här i övrigt bra kopian blir för tjock.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Ställer mig lite frågande till hur man efter någon dags användning kan säga "Det hållet garanterat bättre än Pelagosgummit". Tudors gummin håller en mycket bra kvalité och jag har bekanta som kört gummit i två år och det ser ut som nytt. Nu betvivlar jag inte att det gummi du köpt är mycket pang för pengarna.. Uppdatera gärna när gummit används under en längre period :)
 

BCKSTRM

Rolex
Ställer mig lite frågande till hur man efter någon dags användning kan säga "Det hållet garanterat bättre än Pelagosgummit". Tudors gummin håller en mycket bra kvalité och jag har bekanta som kört gummit i två år och det ser ut som nytt. Nu betvivlar jag inte att det gummi du köpt är mycket pang för pengarna.. Uppdatera gärna när gummit används under en längre period :)

Pelagosgummit (som jag har) är jätteskönt men spännet är så vasst att jag efter någon dags användning noterade att gummit liksom hade skurits upp lite av spännet. Inte mycket men spännet borde enligt mig gjorts något mindre skarpt.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Pelagosgummit (som jag har) är jätteskönt men spännet är så vasst att jag efter någon dags användning noterade att gummit liksom hade skurits upp lite av spännet. Inte mycket men spännet borde enligt mig gjorts något mindre skarpt.
Tråkigt om det är så. Jag upplevde det inte så själv. Men om så är faktum så åberopa ett nytt gummi på garantin om du har kvitto kvar och byt spänne.
 

SLEEPY

Omega
Tråkigt om det är så. Jag upplevde det inte så själv. Men om så är faktum så åberopa ett nytt gummi på garantin om du har kvitto kvar och byt spänne.

Kan flika in att min Pela också åker på gummit sen en tid tillbaka. Inte minsta antydan till till slitage.

Cirka 2 månader and counting.

M
 
Topp