• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Faller jag offer...

mouqvist

Rolex
... för smart marknadsföring?
Jag har velat skaffa mig en Victorinox Inox till sommaren, jag har fortfarande gott om tid med tanke på det fantastiska vädret!
Jag har försökt sälja någon klocka för att finansiera köpet, men har kommit på att jag äger redan två st bad ass beaters, en Traser Commander och en Luminox Atacama.
Specarna är desamma, Inox är något större, men annars är det typ same same (ok, glaset är sänkt lite grann i boetten och det kan finnas andra förbättringar, men hur är det med verket?).
Jag undrar om jag inte låter mig luras av marknadsföring, ni vet Inox kan ta tempvariationer som ingen människa skulle överleva, badas i syra, bli överkörd av en pansarbil, osv.
Kan det inte vara så att mina klockor är lika tåliga, men att jag försöker hitta en ursäkt för att flippa. Nyhetens behag som spökar? Eller är det verkligen en stor skillnad mellan dessa beatermässigt?
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag tycker att Victorinox har förvånansvärt bra byggkvalite på sina klockor i alla fall.
 

mouqvist

Rolex
Ser onekligen ut i reklamen för Luminox och Traser som om man ska platsa i the Expendables med dessa klockor, har precis gått upp 30cm i bicepsstorlek!
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag hade nog gått på den gröna.

20140908_4694e.jpg
 

JayJay

Rolex
Är det BARA tålighet du vill åt så köp en g-shock... men det är det ju knappast så köp du din Inox.
 
Topp