• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JLC

Panerai
2-Faktor
Om fler som jag är inne på Gaming med förkärlek för Dymanic Open World-spel skapar jag härmed en tråd dedikerad F A L L O U T 76.

Spelet har ju som bekat prel releasedatum i nov 2018, men finns redan mkt mtrl och info ute.
Har självklart tingat på spelet.

Var sugen på Fallout 76 Power Armor Edition, men den är såklart slutsåld över allt även internationellt.

Spelade mkt Fallout på Ps3 och var helt förtjust i Fallout 3. Körde även New Vegas och även Fallout 4 med alla DLC på ps4.

Lite sugen även på att uppgradera till en ps4 Pro 2TB konsoll i samband med Fallout 76 releasen.

https://fallout.bethesda.net/

https://www.webhallen.com/se/product/287672-Fallout-76-Power-Armor-Edition
https://www.spelbutiken.se/produkt/fallout-76/AB4MT8/

upload_2018-8-15_11-33-45.png

upload_2018-8-15_11-35-22.png
 
Senast ändrad:

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Har spelat alla fallout på PC. Gillat den serien rejält. Fallout2 och New Vegas är favoriterna hittills. Själv spelar jag dem för singleplayer storyn och det gör att Fallout76 känns lite tråkig med sitt nya online-upplägg. Men Bethesda säger ju att det skall gå att spela som vanligt så man får väl hålla tummarna :)
 
Spelar på konsol, så har inte direkt kunnat modda järnet ur Fallout. Eftersom jag bara spelar vanilla så är jag väldigt skeptisk, eller i alla fall ambivalent, till framtida Fallout. 3:an och New Vegas funkar alldeles utmärkt, men 4:an kändes verkligen som ett steg åt fel riktning. Spelar det fortfarande ibland, men det är inte alls samma känsla eller replay value som New Vegas. Framförallt är det väl dialogerna och de få valen som sätter käppar i hjulen.
Samtidigt har man ju alltid gått och undrat hur ett multiplayer-fallout skulle vara och det får vi väl reda på snart :)

Edit: Kul med en Fallout-tråd också!
 

Jey

Cartier
Intressant :)
Alltid varit intresserad att införskaffa Fallout men alltid tvekat och avstått pågrund utav att det är så mycket roligare med open world i Onlineläget med vänner.
Men det här ändrar ju allt helt, ser riktigt intressant ut när man kollat lite in game video:)
Missar man mycket om man ej hängt med från första spelet?

Destiny är nog fortfarande det bästa open world för konsoll när man vill nöta online.
 
Intressant :)
Alltid varit intresserad att införskaffa Fallout men alltid tvekat och avstått pågrund utav att det är så mycket roligare med open world i Onlineläget med vänner.
Men det här ändrar ju allt helt, ser riktigt intressant ut när man kollat lite in game video:)
Missar man mycket om man ej hängt med från första spelet?

Destiny är nog fortfarande det bästa open world för konsoll när man vill nöta online.
Vad jag förstått så utspelar sig 76 strax efter kriget och en bra bit innan de andra spelen. Alltså gör det inte så mycket att man inte spelat innan när det gäller förkunskaper (kanske rent av tanken de hade). Fallout har dock rätt intressant/rolig/hemsk lore vad gäller alla Vaults som finns. Rätt mäktigt att hitta ett Vault och gå in och själv upptäcka vad de har gjort där via terminaler och liknande.

Annars tror jag du får ut mer av spelet i början om du lite snabbt läser på vad Vault-Tec var för företag. Den grupp som rent tidsmässigt borde kunna nämnas i spelet är väl The Enclave, dock behöver du nog inga djupare kunskaper om dem :)
 

Jey

Cartier
Med alla "gaming ord" du använder för Fallout så känner jag mig redan körd :banghead::hilarious:
Men utav det du nämner med story osv så känns det som tillverkaren försöker få in nya spelar från andra online open world spel.
Känns som det här kan bli något att börja med inför vintern:cool:
 
Med alla "gaming ord" du använder för Fallout så känner jag mig redan körd :banghead::hilarious:
Men utav det du nämner med story osv så känns det som tillverkaren försöker få in nya spelar från andra online open world spel.
Känns som det här kan bli något att börja med inför vintern:cool:
Tror definitivt det kommer lysande för dig att komma in. Ett vault är i princip en underjordisk bunker av varierande kvalitet, rätt centralt i Fallout så det blir du bekväm med :)
 
Topp