• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Falsk/franken Snowflake på TTT

Scaramanga

Patek
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
image.jpg
Varning!

Denna bjöds ut på TTT igår men nu är annonsen återdragen.

No date 9411 med solida endlinks märkta 455b :bag:

9411 har datum till att börja med :) Äkthetsintyg på 9411 med ETA 2824?

Nä just det. Borde vara 2783/2784.

Bakstycket ser helt galet ut, boetten runt kronskydden har fel form etc...

Hoppas verkligen att intyget är fejk för annars har Gastons gjort bort sig rejält.
 
Senast ändrad:

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tråkigt! Vad låg den ute för och vad det en ny medlem?
Läge att maila Länken till Gastons?
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Shit vilken luring. Den hade lurat mig iaf. Måste börja studera mer på klockor känner jag så man minskar risken att bli lurad
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Tycker den ser ut som något från kina/HK, lite för platt och fel (vilket den också är). Tråkigt även om säljaren blivit lurad, iaf skönt den ej han gå vidare!
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Usch.. vilket jäkla bojsänke!
Hoppas som du skrev att det handlar om en förfalskning av intyget än dålig kunskap.
Snabb blick på kassa de fotona;
Tavlan, vridningen, ändlänkarna, bakboett.. helknas:confused:
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Uppskattar verkligen att KS finns och att folk delar med sig av sin kunskap. Trist när det dyker upp falska/felaktiga klockor, oavsett om säljaren vet att det är knas eller om personen själv har gått på en mina.
 

karloscar

Cartier
2-Faktor
Sålde min Breitling till hans bror.
Denne nämnde att familjen handlade med klockor. Hans farsa var med, hade faktiskt en blå flinga på handleden. Dock har jag för dålig koll på dessa för att se om det var en äkta eller inte. Detta var i maj i år.
 
Topp